Rånad på möjligheten till sen abort
Du pratar om att man ska välja en skola som möjliggör att man själv ska kunna fortsätta gå på försörjningsstöd. Det låter verkligen som någon som har levt eller planerar att leva hela sitt liv på skattebetalarnas bekostnad ja.
Varför skulle man inte kunna jobba när barnen har kommit upp i skolåldern? Och om det bara är en kort period när man är ?mellan jobb? som man behöver få försörjningsstöd borde man ju inte behöva anpassa var barnet går i skola efter det. Med den inställningen du har borde man inte ha barn alls.
Och att någon som lever på andras pengar ska sitta och se ner på någon som jobbar på strippklubb och tjänar sina egna pengar och betalar skatt.. vet inte om man ska skratta eller gråta men hemsk människosyn är det tycker jag.
Jag jobbar alltså inte med det längre. Just nu är jag mammaledig och innan det gick jag en högskoleutbildng som jag ska fortsätta med sen. Men jag gjorde det en period när jag var ensamstående efter en våldsam relation. Jag skäms inte ett dugg för det. Dottern som jag var ensamstående med då har hunnit bli vuxen och hon tycker inte det är pinsamt att jag jobbade med det, hon förstår att jag försökte göra det bästa av situationen som vi var i. Vi kunde resa och göra roliga saker som vi inte hade kunnat om jag hade gått på försörjningsstöd. Och jag kunde inte bry mig mindre om något socfall ser ner på mig för att försöka må bättre själv :)