• Anonym (Länge lever sexet i förhållandet)

Hjälpa sin partner med större lust

Jag har funderat på en sak ett tag och tänkte se vad ni säger om detta?.

Om man har en partner som har mer lust än sig själv kanske är man inte sugen eller trött osv.

Om din partner kommer och försöker för att ha sex men man du känner att nej jag vill inte idag, VARFÖR kan man inte hjälp sin partner som man älskar kanske har barn ihop med den ansträngingen det tar är inte jobbig det kan få igång dig med. en kille bägare blivit över lycklig om han fått en avrundning och komma på dig kanske med avsugning vad tar det 5-10 min. För tjejer man smeker dom suger på bröste än sen ge lite oralsex och fingra dom har kanske lite längre tid men VA FAN!!!! Är inte eran partner värd det det som ni förhoppningsvis skall dela hela livet med och älskar. 
    I vårt förhållande gör vi så vi anser att man som vissa vill kalla det ?ställer upp? vi säger att det är ett givande och tagande.
    oftas om jag killen är sugen men inte hon så suger eller runkar hon av mig, jag tar på henne undertiden för att bli extra kåt och det får igång henne och vise vers.

sexet är ju viktigt i ett förhållande OM man inte är överens om att vi vill inte ha så my let sex i vårt förhållande.

vi hör fler och fler som lämnar varande och mycket är för delvis att sexet för ut 
  • Svar på tråden Hjälpa sin partner med större lust
  • Anonym (Kvinna)

Menar du att du blir kåt av att ta på din partner fast hon inte vill och att du tycker det är skönt att bli tillfredsställd av henne fast du vet att hon helst vill sova ? Det enda jag skulle tänka på är att partnern inte vill vilket är så avtändande och jag skulle inte njuta en sekund.

• Ascendere
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-31 06:18:40 följande:

Menar du att du blir kåt av att ta på din partner fast hon inte vill och att du tycker det är skönt att bli tillfredsställd av henne fast du vet att hon helst vill sova ? Det enda jag skulle tänka på är att partnern inte vill vilket är så avtändande och jag skulle inte njuta en sekund.

Är inte det en ganska egoistisk inställning, om man hela tiden enbart utgår från sina egna känslor och vad man själv könner för i stunden? 

Krävs nog att man anpassar vad man vill efter sin partner också. Typ om den ena är trött och vill sova och den andre vill ha sex, ja då kanske man får ändra vad man vill precis i stunden så att man vill göra det skönt för partnern först, så kan tex båda sova gott sedan. 

• Anonym (Kvinna)
    Ascendere skrev 2025-10-31 06:37:20 följande:

Är inte det en ganska egoistisk inställning, om man hela tiden enbart utgår från sina egna känslor och vad man själv könner för i stunden? 

Krävs nog att man anpassar vad man vill efter sin partner också. Typ om den ena är trött och vill sova och den andre vill ha sex, ja då kanske man får ändra vad man vill precis i stunden så att man vill göra det skönt för partnern först, så kan tex båda sova gott sedan. 

Frågan var ju hur man kan tända på att bli tillfredsställd av någon som egentligen inte vill utan ställer upp ändå.
  • Anonym (Man)

Jag tycker att det bottnar i hur man väljer att se på det. Du skriver är inte din partner värd det, och syftar på att den med sexlust är värd att ges en sexuell handling av den som inte har någon sexlust.

Jag ser det åt andra hållet, är inte din partner utan sexlust värd att inte behöva ställa upp på sexuella handlingar när denne inte vill.

• Mandel

Kan bara tala av egen erfarenhet och min syn på det hela.

Vad är det som gör att man inte är sugen på sex? Är det inte bättre att försöka åtgärda det än att ändå "tvinga" sin partner att ställa upp för husfridens skull?
    Den pressen tär galet mycket.

Jag trodde att jag var snudd på asexuell när jag var gift tills jag insåg att det inte var något fel på mig utan den jag var gift med. 
    Han gjorde inte många knop för att jag skulle vara sugen på honom utan snarare tvärt om och jag var mest irriterad på honom för att jag fick ta hand om allt som hade med hem och barn att göra trots att jag själv jobbade heltid. 
    Sedan tyckte han att jag skulle ställa upp på sex lördag morgon...
    Så avtändande att jag till slut såg till att gå upp tidigt varje morgon för att slippa ligga bredvid när han vaknade och började tafsa innanför trosorna.

Spelade ingen som helst roll hur många gånger jag förklarade vad jag behövde, kände, ville osv, för han var ju nöjd så varför var inte jag det?

Har sedan jag skilde mig haft både bättre och definitivt mer sex än under alla de år vi var gifta.
    Hemligheten är kanske att jag inte har flyttat i hop med någon och fått ta hela ansvaret för allt igen utan särbo så man slipper störa sig på smutsiga golv, klädhögar, smuliga bord osv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ye)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-31 06:47:10 följande:
    Frågan var ju hur man kan tända på att bli tillfredsställd av någon som egentligen inte vill utan ställer upp ändå.
    Och det är inte ett dugg egoistiskt att tycka att sex är något som uppskattas bäst när båda parter känner vilja och lust till det.

Den enda egotrippade är den part (ofta mannen) som vill att kvinnan ska ställa upp, trots att hon inte känner lust eller att göra våld på sig själv. Där kan man snacka om att endast se till sina egna känslor, i det här fallet sin egen kåthet då.
  • Ascendere
    Anonym (Ye) skrev 2025-10-31 06:53:55 följande:
    Och det är inte ett dugg egoistiskt att tycka att sex är något som uppskattas bäst när båda parter känner vilja och lust till det.

Den enda egotrippade är den part (ofta mannen) som vill att kvinnan ska ställa upp, trots att hon inte känner lust eller att göra våld på sig själv. Där kan man snacka om att endast se till sina egna känslor, i det här fallet sin egen kåthet då.

Om min fru kommer till mig och säger:
    Det hände en grej på jobbet idag, jag känner mig ganska ledsen och har svårt att sova, jag skulle behöva få ligga i din arm och prata.

Då skulle jag inte säga : Vad tråkigt, jag är tyvärr trött och vill sova, och jag vet att du inte vill att jag ska göra saker för dig  bara för att ställa upp. Om du låter 
    mig sova så kanske jag orkar lyssna på dig imorgon. 

• Anonym (Ye)
    Ascendere skrev 2025-10-31 07:08:49 följande:

Det hände en grej på jobbet idag, jag känner mig ganska ledsen och har svårt att sova, jag skulle behöva få ligga i din arm och prata.

Då skulle jag inte säga : Vad tråkigt, jag är tyvärr trött och vill sova, och jag vet att du inte vill att jag ska göra saker för dig  bara för att ställa upp. Om du låter 

Dum jämförelse. Sex är fan så mycket mer kroppsligt intimt än att prata med någon. Kvinnan behöver vara på både psykiskt och kroppsligt villig till detta för att uppskatta det.

Prata kan man göra typ jämt, utan vid sömn då. Jag tror inte att kvinnor generellt väcker sina män för att prata om känslor heller. Kom med nån vettigare liknelse nästa gång.
  • Anonym (Kvinna)
    Ascendere skrev 2025-10-31 07:08:49 följande:

Menar du på riktigt att du inte förstår skillnaden mellan att ställa upp på sex och lyssna på när nån behöver prata av sig ?
  • Anonym (Man)
    Mandel skrev 2025-10-31 06:49:56 följande:

Kan bara tala av egen erfarenhet och min syn på det hela.

Vad är det som gör att man inte är sugen på sex? Är det inte bättre att försöka åtgärda det än att ändå "tvinga" sin partner att ställa upp för husfridens skull?
    Den pressen tär galet mycket.

Jag trodde att jag var snudd på asexuell när jag var gift tills jag insåg att det inte var något fel på mig utan den jag var gift med. 
    Han gjorde inte många knop för att jag skulle vara sugen på honom utan snarare tvärt om och jag var mest irriterad på honom för att jag fick ta hand om allt som hade med hem och barn att göra trots att jag själv jobbade heltid. 
    Sedan tyckte han att jag skulle ställa upp på sex lördag morgon...
    Så avtändande att jag till slut såg till att gå upp tidigt varje morgon för att slippa ligga bredvid när han vaknade och började tafsa innanför trosorna.

Spelade ingen som helst roll hur många gånger jag förklarade vad jag behövde, kände, ville osv, för han var ju nöjd så varför var inte jag det?

Har sedan jag skilde mig haft både bättre och definitivt mer sex än under alla de år vi var gifta.
    Hemligheten är kanske att jag inte har flyttat i hop med någon och fått ta hela ansvaret för allt igen utan särbo så man slipper störa sig på smutsiga golv, klädhögar, smuliga bord osv.

Jag håller med dig men från mannens perspektiv.

Som en gift man anser jag mig själv kapabel till att bidra till rätt förutsättningar till min frus sexlust. Hur då?

Jag tar kravlöst och outtalat ansvar för hemmet genom att se till att det är ordning och reda, städat och rent, kyl, frys och skafferi är fullt av mat som jag handlar och till stor del lagar. Tvättkorgarna hinner knappt bli halvfulla innan jag tvättar, torkar, stryker, viker och hänger tillbaka i garderoben. Jag bytte jobb och skapade en ekonomisk trygghet med en transparent budget som vi lever efter. Jag bokar förutsättningslöst in sånt jag vet hon tycker om, frisörbesök, massage, middag och någon spahelg. Jag går till gymmet, klär mig vuxet, sköter min hygien och luktar gott. Barnen har hela och rena kläder och körs av mig till skola och aktiviteter.

Slutsats: Genom att exkludera min frus stress och istället få henne att känna sig trygg, omhändertagen och attraktiv, skapar jag rätt förutsättningar för hennes sexlust.
Svar på tråden Hjälpa sin partner med större lust