Mitt ex barn berättade om hennes nya
Separerade från mitt ex för knappt ett halvår sen. Tyckte det var skitjobbigt. Hon sa att hon behövde få egentid, kunna rå om sig själv ett tag, att jag också behövde få lite andrum då det varit mycket jobbiga saker för båda två.
Hon hade nämnt vid tillfällen sen dess att det börjat lugna sig, att jag verkade mer lättad och att det såg lite ljusare ut. Hintade om att det kanske skulle gå att flytta ihop igen. Uttryckte själv önskan om det och hon var inte främmande för tanken.
Sen här för några veckor sen berättade ett av mina barn att det sovit över en man hos mamma när de var där. Blev som ett hugg i magen när jag fick höra.
Skrev och frågade och hon berättade att hon faktiskt träffat en kille, men vågade inte berätta nånting för att hon var rädd att barnen skulle ta skada om jag blev ledsen.
Vet fan inte hur jag ska kunna tackla det här. Mått skitdåligt. Inte sovit på flera dagar. Varit hemma från jobbet. Hon vill inte låta barnen komma hit för att jag sagt att jag mår dåligt.
Blir en fruktansvärd omställning i livet. Förvisso skulle jag väl inte ha förväntat mig att flytta ihop alls. Men känner mig väldigt fast här då den enda anknytning jag har är mina barn. De vänner jag hade var gemensamma med henne då jag flyttade hit från min hemstad, och i samma veva bröt många av mina tidigare vänner kontakten.
Känns jävligt hopplöst. Ska jag behöva tvingas bo kvar här och pina mig igenom det här? En släkting där jag bodde förut tyckte jag skulle flytta tillbaka hem igen. Täfffa barnen nån helg i månaden, eller bara lämna dem åt henne att sköta. Men det känns inte helt rätt.