Har ni andra åsikter idag om vilket parti ni röstar på?
Har ni någon gång ändrat er åsikt om ett Parti att ni till och med har röstar på någonting annorlunda?
Kommer du att rösta på annorlunda partier under nästa år?
Har ni någon gång ändrat er åsikt om ett Parti att ni till och med har röstar på någonting annorlunda?
Kommer du att rösta på annorlunda partier under nästa år?
Jag har bytt många gånger .
Jag röstar utifrån den verklighet jag lever I och vad som jag de facto "tjänar" mest på under kommande åren. Jag är just nu sjukskriven och ensamstående mamma så jag vill ju givetvis rösta på en politik som är hållbar för mig och min plånbok just nu och det som är bäst utifrån det perspektivet.
För i slutändan är dwt ju faktiskt matpriser, bensin, skatter och direkta order till myndigheter som tydligt kommer påverka min vardag framöver. Att tjafsa om klimatmål , Israel och mjölk till skolbarn känns oerhört världsfrånvänt just nu . Jag kan inte betala hyran med att hänvisa till vad Hamas gör eller inte gör liksom...
Jag var hardcoresosse ganska länge.
Sen gick S ut och anammade SDs politik men fortsatte att kalla SD för rasister. Men själva var de helt oskyldiga.
Då bytte jag block.
Jag räknar med att det kommer ske fler gånger under min levnad.
Jag röstar utifrån den verklighet jag lever I och vad som jag de facto "tjänar" mest på under kommande åren. Jag är just nu sjukskriven och ensamstående mamma så jag vill ju givetvis rösta på en politik som är hållbar för mig och min plånbok just nu och det som är bäst utifrån det perspektivet.
För i slutändan är dwt ju faktiskt matpriser, bensin, skatter och direkta order till myndigheter som tydligt kommer påverka min vardag framöver. Att tjafsa om klimatmål , Israel och mjölk till skolbarn känns oerhört världsfrånvänt just nu . Jag kan inte betala hyran med att hänvisa till vad Hamas gör eller inte gör liksom...
Självklart. Förutsätter att var och en är så pass med i matchen att man kan ändra åsikt och även är öppen för andras syn på saker.
Kan även ändras genom livet, utifrån erfarenheter mm.
Självklart. Förutsätter att var och en är så pass med i matchen att man kan ändra åsikt och även är öppen för andras syn på saker.
Kan även ändras genom livet, utifrån erfarenheter mm.
Det är väl pga insnöade ideologier och att folk alltid håller på "sitt" parti som det ser ut som det gör idag med politiken.. man låter en färg gå före sunt förnuft...
Att gamla morfar röstade rött för att det minsann ska vara så och förväntar sig att sonen gör likadant håller inte i dagens samhälle..
Jag har bytt färg många gånger och det hoppas jag att folk är vakna nog att också göra.