• Anonym (Jenny)

Bjuden på fest hos manlig kollega (jag har sambo)

Jag har en (manlig) kollega som bjudit mig på fest.
    till saken hör att jag har en sambo.
    Vårt förhållande är ej så bra håller endast ihop p g a våra två barn.
    får aldrig bekräftelse och är ständigt dålig stämning. 

nu funderar jag mycket på det här med kollegan , varför han bjudit mig 
    han 
    har inte bjudit andra på kontoret etc

är han intresserad?
    själv tycker jag det är spännande men samvetet tar emot. Och jag vet inte om jag ska gå? behöver råd 

• Svar på tråden Bjuden på fest hos manlig kollega (jag har sambo)
  • Anonym (Granbarr)

Jag skulle inte gå. Av respekt för dig själv i första hand,  lite vin kan göra saker du kommer att ångra om du från början är ledsen och  vilsen. 

• EpicF

Han har väl bjudit dig för att han ser dig som vän och inte bara kollega. 

• Anonym (jury)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-10-31 20:31:19 följande:

själv tycker jag det är spännande men samvetet tar emot. Och jag vet inte om jag ska gå? behöver råd 

Eftersom varken du eller kollegan kan ge en förklaring som låter naturlig och självklar till att varför just du skall med till denna fest bör du nog avstå.

Att ditt nuvarande förhållande inte är toppen pt. har ju egentligen inte något med saken att göra, men det blir nog knappast bättre av att du går. Förklaringsproblemet kvarstår gentemot din sambo eftersom du nog inte bara kan motivera det med att det känns spännande.
  • Anonym (Erfaren_man)
    EpicF skrev 2025-10-31 20:58:35 följande:

Han har väl bjudit dig för att han ser dig som vän och inte bara kollega. 

Eller hur? För det är ju exakt så vi män fungerar. Han är, naturligtvis, inte det minsta intresserad av henne.Drömmer
  • EpicF
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-10-31 21:53:06 följande:
    Eller hur? För det är ju exakt så vi män fungerar. Han är, naturligtvis, inte det minsta intresserad av henne.Drömmer
    Intresse kan oftast börja med just vänskap.... 

Eller så ser han henne enbart som vän. Alla är inte som du. Det finns många män som är enbart vänner med kvinnor. 

Du borde pröva vänskap med en kvinna, utan att hoppa i sängen med henne...
  • Jimmy75
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-10-31 21:53:06 följande:
    Visst fasen! Tack för att du påminner oss om att ALLA män är exakt lika varandra och att ALLA bara är sexuellt intresserade av kvinnor.
  • Lynx123

Bara grejen att du skriver att ditt förhållande är dåligt i samma andetag som det här med festen skriker problematik. Red upp din relation först innan du börjar nosa på andra. Kanske det är dags att besluta att gå skilda vägar snarare än att sitta och vela om fester. 

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-10-31 20:31:19 följande:
    Bjuden på fest hos manlig kollega (jag har sambo)

Jag har en (manlig) kollega som bjudit mig på fest.
    till saken hör att jag har en sambo.
    Vårt förhållande är ej så bra håller endast ihop p g a våra två barn.
    får aldrig bekräftelse och är ständigt dålig stämning. 

nu funderar jag mycket på det här med kollegan , varför han bjudit mig 
    han 
    har inte bjudit andra på kontoret etc

är han intresserad?

Varför är du kvar i en dålig relation? Är det vad du du vill lära dina barn om relationer? Att man ska fortsätta även om de är skit, man mår dåligt och det är dålig stämning? Tror du på riktigt att barnen inte märker något?

Nej, du bör inte gå på festen oavsett varför han bjudit dig. Du bör sätta dig och planera separation först. Du ger inte dina barn en bra förebild genom att stanna i en dålig relation. Alternativt så bör du och barnens pappa gå i parterapi och se om relationen går att rädda. 
  • Anonym (Erfaren_man)
    EpicF skrev 2025-10-31 22:19:21 följande:
    Intresse kan oftast börja med just vänskap.... 

Eller så ser han henne enbart som vän. Alla är inte som du. Det finns många män som är enbart vänner med kvinnor. 

Du borde pröva vänskap med en kvinna, utan att hoppa i sängen med henne...
    Nej, det är bara vad kvinnorna tror. 
  • Anonym (Imilia)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-11-01 10:40:40 följande:
    Nej, det är bara vad kvinnorna tror. 
    Jag har gått på det många gånger, och sen har det alltid visat sig att de vill mycket mer än bara vara vänner.
    Någon tyckte jag borde fattat att män inte har intresse av vänskap, för kvinnor har sällan intressanta saker att prata om, eller intressanta intressen. Därför betackar jag mig för vänskap med män.
Svar på tråden Bjuden på fest hos manlig kollega (jag har sambo)