Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Har vi skapat ett göra-slut-samhälle?

Frågan borde istället fokuseras på en helt annan poäng -  att folk ska sluta nöja sig och faktiskt välja en partner med omsorg .

Vi kan tacka Tinder och liknande appar för denna typ av swipe-mentalitet där allt ska gå så fort som möjligt innan det blir tråkigt ( ? )  och  man måste bestämma sig i samma sekund man dejtar om detta är något att ha  - Gissa resultatet?  Just det..  folk nöjer sig ...För stt av nån outgrundlig anledning är det livsfarligt att vara singel... även för nån månad eller ve och fasa ett halvår.....då är man pinsam och incel och man kommer aldrig mer få ligga...

Chilla Gunilla liksom... herregud..  

Samma med klassikern skaffa barn snabbt..  efter 2 månader är man gravid men har insett att han är totalt olämplig på alla sätt... . gissa vad...Han kommer vara ditt barns pappa resten av livet..    bravo.. verkligen.... snyggt jobbat...  

HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VAKNA! 

• Fjäril kär
    Anonym (Utdaterat) skrev 2025-11-01 13:47:41 följande:
    Även om du väljer en partner med omsorg kommer du antagligen ändå tröttna på honom efter 7-10 år. Jag begriper mig faktiskt inte på det fåtal, ofta äldre, människor som pallar att leva tillsammans ett helt liv. Det måste ju bli fruktanvärt enformigt i längden, alltid se samma man varje dag och inte vilja eller våga ha sex med någon annan... nästan som celibat ju.

Har typ 1 vän som lever med en man som hon tänkt leva hela livet med, men när vi pratas vid så erkänner hon att hon drömmer om att hitta någon annan man som ser och bekräftar henne mer. Sex är tydligen också en bristvara i hennes förhållande. Det lär finnas många kvinnor som egentligen vill ha något annat, men nöjer sig, även de som valt med omsorg.
    Själv var jag gift i 15 år med en man jag var djupt innerligt kär i under alla år. Och det var ömsesidigt och med ett lika fantastiskt sexliv.. vi hade nog fortfarande varit gifta om inte omständigheter hade gjort att vi skilde oss..   

Det finns många som är gifta I många år just för att dom INTE tröttnat utan fortfarande älskar varandra och har ett rikt liv tillsammans och inte kan tänka sig att skiljas

Svar på tråden Har vi skapat ett göra-slut-samhälle?