• Anonym (begränsad)

Jag har arfid och lever på 12 livsmedel

Grillad kyckling
    Bearnaisesås (vissa märken)
    Apelsinjuice (vissa märken)
    Gurka
    Choklad (vissa märken/sorter)
    Bacon
    Ägg
    Tacokryddad köttfärs
    Röd lök
    Jordnötter
    Creme fraiche
    Ost (vissa sorter)

Det är allt.

Fråga vad du vill.

• Svar på tråden Jag har arfid och lever på 12 livsmedel
  • Anonym (begränsad)
    Anonym (M) skrev 2025-11-01 14:24:43 följande:

Jaha. Kul för dig. 

Det är ok, du behöver inte vara intresserad.
  • Anonym (d)

Har inga problem med att någon har ARFID men med tanke på allt elakt som postas i trådar där folk/deras barn har ARFID så förstår jag verkligen inte hur någon skulle frivilligt starta en tråd där andra får fråga saker. Ingen kommer vinna på det. FLs invånare vill inte lära sig och de få som vill kommer inte att fråga.

• Anonym (begränsad)
    Anonym (d) skrev 2025-11-01 14:37:27 följande:

Har inga problem med att någon har ARFID men med tanke på allt elakt som postas i trådar där folk/deras barn har ARFID så förstår jag verkligen inte hur någon skulle frivilligt starta en tråd där andra får fråga saker. Ingen kommer vinna på det. FLs invånare vill inte lära sig och de få som vill kommer inte att fråga.

Mod är bror till dumdristighet sägs det. Jag har startat tråden, den finns nu.
  • Anonym (d)
    Anonym (begränsad) skrev 2025-11-01 14:40:39 följande:
    Mod är bror till dumdristighet sägs det. Jag har startat tråden, den finns nu.
    Ja och min fråga är varför? 
  • Anonym (Q)

Vad juste att svara på frågor! Svara bara förstås vad du känner för, och jag ber om ursäkt i förväg ifall några skulle vara oförskämda, men det finns mycket jag vill veta:

Har du fått jobba för att kunna äta dina 12 livsmedel?
    Skulle du vilja kunna äta fler typer av mat eller är du nöjd?
    Tycker du att det påverkar din hälsa? Alltså, tror du att du skulle kunna vara friskare/starkare/piggare om du kunde äta mer?
    Har du försökt bredda din repertoar av livsmedel, och i så fall hur?
    Vad är det som främst avgör om du kan äta ett livsmedel? Jag menar, är det smaken, konsistensen, dina tankar om livsmedlet, eller något annat som förhindrar dig ...

Hur skulle du vilja bli bemött av din omgivning? Som bekant eller som vän, hur skulle jag kunna göra livet lättare för dig?

• Anonym (begränsad)
    Anonym (d) skrev 2025-11-01 14:41:55 följande:
    Ja och min fråga är varför? 
    För att jag ibland ser trådarna du också har sett och jag kände för att ge folk en chans att ställa frågor direkt till en drabbad istället för att mest prata i tredje hand. 
  • Anonym (d)
    Anonym (begränsad) skrev 2025-11-01 15:47:42 följande:
    För att jag ibland ser trådarna du också har sett och jag kände för att ge folk en chans att ställa frågor direkt till en drabbad istället för att mest prata i tredje hand. 
    Kom på att vi redan haft denna diskussion förut, minst en gång men troligtvis fler. För mig är det märkligt att vänta sig att folk ska ta till sig något när de inte gör det. Men visst. Så länge ingen annan drabbad läser ev skitsnack som lär dyka upp :) 
  • Anonym (Matälskare)

Har du autism eller blev du tvingad att äta som barn?
    Hur klarade du skoldagen, fick du anpassad mat?
    När jag läste ditt inlägg kom jag att tänka på 2 närstående unga kvinnor med selektiv ätstörning. Deras mammor var typ överbeskyddande med maten när de var små, mosade maten, var tvungen att veta innehåller även om jag bedyrar att ungen kunde äta det jag ställer på bordet.

Svar på tråden Jag har arfid och lever på 12 livsmedel