Inlägg från: Anonym (d) |Visa alla inlägg
  • Anonym (d)

Jag har arfid och lever på 12 livsmedel

Har inga problem med att någon har ARFID men med tanke på allt elakt som postas i trådar där folk/deras barn har ARFID så förstår jag verkligen inte hur någon skulle frivilligt starta en tråd där andra får fråga saker. Ingen kommer vinna på det. FLs invånare vill inte lära sig och de få som vill kommer inte att fråga.

• Anonym (d)
    Anonym (begränsad) skrev 2025-11-01 14:40:39 följande:
    Mod är bror till dumdristighet sägs det. Jag har startat tråden, den finns nu.
    Ja och min fråga är varför? 
  • Anonym (d)
    Anonym (begränsad) skrev 2025-11-01 15:47:42 följande:
    För att jag ibland ser trådarna du också har sett och jag kände för att ge folk en chans att ställa frågor direkt till en drabbad istället för att mest prata i tredje hand. 
    Kom på att vi redan haft denna diskussion förut, minst en gång men troligtvis fler. För mig är det märkligt att vänta sig att folk ska ta till sig något när de inte gör det. Men visst. Så länge ingen annan drabbad läser ev skitsnack som lär dyka upp :) 
  • Anonym (d)
    Anonym (Matälskare) skrev 2025-11-01 16:07:54 följande:

När jag läste ditt inlägg kom jag att tänka på 2 närstående unga kvinnor med selektiv ätstörning. Deras mammor var typ överbeskyddande med maten när de var små, mosade maten, var tvungen att veta innehåller även om jag bedyrar att ungen kunde äta det jag ställer på bordet.

Hur menar du här? Var de överbeskyddande som såg till att deras barn kunde äta? Brukade barnen sluka din mat om inte föräldrarna var närvarande?
  • Anonym (d)
    Trent skrev 2025-11-01 17:43:42 följande:

Är du lat i andra hänseenden också?

Är du alltid elak?
  • Anonym (d)
    Trent skrev 2025-11-01 18:03:30 följande:
    Berätta gärna vad som var elakt.
    Nej svara om du alltid är elak först. Lika icke relevant som att hävda att TS är lat.
  • Anonym (d)
    Anonym (M) skrev 2025-11-01 19:08:23 följande:
    Ta skriver: "Fråga vad du vill".  Inte "Fråga vad du vill om arfid.

Då får hon tåla att folk frågade vad de vill. 
    Ja men elakheter är fortfarande inte rimligt eller ok. ARFID är ingen lathet så ska TS anklagas för att vara lat får man faktiskt motivera det.
  • Anonym (d)
    Trent skrev 2025-11-01 20:15:24 följande:
    Så du tycker det är negativt att vara lat? Varför då?
    Haha. Så varför tror du TS är lat? TS verkar jobba ordentligt med sina problem på ett sätt många inte gör. Som...
  • Anonym (d)
    Tow2Mater skrev 2025-11-01 20:44:25 följande:

Vi får inte många svar av TS som sa vi kunde fråga vad vi vill.

TS har väl bättre saker för sig en lördagskväll än att skyndsamt svara på mestadels idiotiska frågor av folk som enbart försöker driva med hen.
  • Anonym (d)
    Trent skrev 2025-11-02 07:25:11 följande:
    Jag tror inte ts är lat. När har jag sagt det?
    Det verkar saknas många hjärnceller i denna tråd. "Är du lat i andra hänseenden också?" Men du vet det exakt vad du skrivit så sätt ut mer fällor du. Det är inte jag som beter mig som ett as iaf. Skönt.
  • Anonym (d)
    Trent skrev 2025-11-02 08:24:30 följande:
    Ja. Inte fan behöver jag tro att ts är lat när det är helt uppenbart. Så, var har jag sagt att jag tror att ts är lat?

(Om du på riktigt tror att jag bryr om vad du anser om mig har du större problem än att eventuellt bete dig som ett as.)

Jag bryr mig om dig lika mycket som du bryr dig om mig. Gulligt att du vill poängtera detta! Bryr mig dock om personer som har svårigheter som ARFID och behöver hantera idioter varje dag för något de inte själva valt. 

Du kan inte ens förklara varför du anser TS är lat. Är inte detta höjden av lathet...

Svar på tråden Jag har arfid och lever på 12 livsmedel