• Anonym (begränsad)

Jag har arfid och lever på 12 livsmedel

Grillad kyckling
    Bearnaisesås (vissa märken)
    Apelsinjuice (vissa märken)
    Gurka
    Choklad (vissa märken/sorter)
    Bacon
    Ägg
    Tacokryddad köttfärs
    Röd lök
    Jordnötter
    Creme fraiche
    Ost (vissa sorter)

Det är allt.

Fråga vad du vill.

• Svar på tråden Jag har arfid och lever på 12 livsmedel
  • Trent
    Anonym (d) skrev 2025-11-01 18:57:11 följande:
    Nej svara om du alltid är elak först. Lika icke relevant som att hävda att TS är lat.
    Jag har inte startat en tråd där jag lovat att svara på frågor. Inte du heller. Det var därför jag bad dig trevligt.
  • Anonym (d)
    Anonym (M) skrev 2025-11-01 19:08:23 följande:
    Ta skriver: "Fråga vad du vill".  Inte "Fråga vad du vill om arfid.

Då får hon tåla att folk frågade vad de vill. 
    Ja men elakheter är fortfarande inte rimligt eller ok. ARFID är ingen lathet så ska TS anklagas för att vara lat får man faktiskt motivera det.
  • Trent
    Anonym (d) skrev 2025-11-01 19:23:42 följande:
    Ja men elakheter är fortfarande inte rimligt eller ok. ARFID är ingen lathet så ska TS anklagas för att vara lat får man faktiskt motivera det.
    Så du tycker det är negativt att vara lat? Varför då?
  • Anonym (d)
    Trent skrev 2025-11-01 20:15:24 följande:
    Så du tycker det är negativt att vara lat? Varför då?
    Haha. Så varför tror du TS är lat? TS verkar jobba ordentligt med sina problem på ett sätt många inte gör. Som...
  • Anonym (d)
    Tow2Mater skrev 2025-11-01 20:44:25 följande:

Vi får inte många svar av TS som sa vi kunde fråga vad vi vill.

TS har väl bättre saker för sig en lördagskväll än att skyndsamt svara på mestadels idiotiska frågor av folk som enbart försöker driva med hen.
  • Anonym (begränsad)
    Tow2Mater skrev 2025-11-01 20:44:25 följande:

Vi får inte många svar av TS som sa vi kunde fråga vad vi vill.

Jag somade. Jag har så dålift/ojämt med energi. 
  • Anonym (begränsad)
    Anonym (M) skrev 2025-11-01 16:54:12 följande:
    Hur är ditt sexliv? 
    Bättre än ditt förstånd uppenbarligen. 
  • Anonym (begränsad)
    Anonym (Q) skrev 2025-11-01 17:18:37 följande:
    Tack för att du delar med dig!! Jag uppskattar det verkligen. 

Har du några råd till en ung person som har arfid eller till föräldrarna till ett barn med arfid? Finns det något som skulle ha hjälpt dig när du var yngre att navigera din arfid bättre? Är det något du önskar att sjukvård eller skola visste om hur det är att ha arfid?
    Mitt bästa tips är nog att avdramatisera mat så mycket som möjligt. Rensa bort alla krav och speciella regler.

Äsch jag får skriva mer i morgon. 
  • felicityporter

Kan du äta en hel grillad kyckling eller är du som jag och anses som ?kräsen? och bara vill äta brösten och resten får min pojkvän eller eventuellt någon annan som råkar vara i sällskapet? 

Jag tycker ditt råd om att avdramatisera mat och alla krav som ingår i detta ämnet är toppen! Jag har själv aldrig fått någon diagnos angående maten, men folk tycker jag är mycket kräsen och det känns väldigt jobbigt särskilt i sociala sammanhang då jag inte är kräsen egentligen. Mitt problem är helt enkelt att jag inte kan äta om jag inte vill äta det som serveras just där och då. Det kan vara ett stort problem ibland, särskilt då jag absolut inte vill vara oförskämd.

Svar på tråden Jag har arfid och lever på 12 livsmedel