Anonym (Richard) skrev 2025-11-04 07:25:08 följande:
Du har läst ett inlägg där TS nämner några personer och anser att det är mycket? Bättre att kolla statistik direkt istället .
Dessutom skaffar man väl inte barn enbart för syfte att betala skatt och jobba. Folk har verkliga blivit hjärntvättade i detta land. Tänk om folk började ifrågasätta saker lite mer istället. Vad kommer till politiker och staten. Dom älskar " duktiga idioter ' klappar er på huvudet. Det här landet står inför en kollaps i alla fall. Ca 600.000 arbetslösa på,ca 150.000 lediga jobb.
Då kan en del människor och politiker skrika att det bara är att ta ett jobb, att folk är lata. När kommentaren år lat i sig själv och bekväm..Sådan statistik trollar man inte bort så lätt .
Till TS, det är din arbetsplats som är förlegad. Har ju kommit nya regler från regeringen om att det ska bli svårare att ta ut så mycket föräldraledigt och att mam nu inte längre får betalt för röda dagar
Vet många arbetsplatser nu som gjort det mer rättvist. Och ger dom utan barn ledigt med, rättvist precis som det ska vara.
Finns ingen mer egoistisk grupp än folk med barn. Ironiskt nog. Dessutom väljer dom ju själva att ta jobb/utbilda sig i yrken där man jobbar kväll och helger. Bara att anpassa sig efter arbetsgivaren eller söka ett mer lämpligt arbete.
Nu var jag väl inte gravallvarlig men måste ju ändå vara många om ett så stort antal människor aldrig får vara lediga över jul eller får någon semester i juli någonsin?
Jag är dock fullkomligt medveten om att det föds få barn så detta var skrivet med lite ironi...
Självklart skaffar man inte barn för att fostra framtida skattebetalare men det förändrar ju inte det faktum att samhället för att gå runt behöver att det föds barn. Och samhället behöver i detta vara anpassat på olika sätt så att människor upplever det som möjligt att skaffa barn, ekonomiskt, tidsmässigt och orkesmässigt.
Man får tycka att föräldrar är egocentriska/egoistiska men samtidigt behöver man ju se dem och deras funktion i ett större sammanhang och inte bara hur det blir för en själv i ett här och nu (annars blir man ju själv ganska egocentrisk).
Jag valde inte att ta ut föräldraledighet på detta sätt, men känner faktiskt ändå att jag unnar de som behöver det.
Jag har som sagt inte tagit ut några dagar ledigt i år fadt jag nog hade kunnat utan kommer bara vara ledig de röda dagarna plus helgerna. Blir ju ändå sammanlagt 12 dagar ledigt vilket känns jättelyxigt.