USA
FtS70 skrev 2025-11-06 20:43:42 följande:
Flytta hit NU? Det skulle jag definitivt avråda från. Jag har bott här sedan 1993 och landet är så illa däran att jag lär flytta tillbaka till Sverige inom kort. Följer du inte med i vad som händer i världen?
Jag säger detsamma. Jag/vi flyttade IFRÅN USA för några år sedan, till Sverige, och det är det bästa vi gjort, och sen dess har USA bara gått utför. De är redo för revolt och inbördeskrig därborta, särskilt som det bara blir svårare och svårare att leva där för den stora massan. Folk ser sig om efter länder de härstammar ifrån i Europa att flytta till, europeer och indien flyttar hem i drivor, fattiga familjer sparar ihopp för att kunna flytta till billiga öar i Caribbeans och Pacifics och för att bli digitala nomader. Allt för att ha råd att leva och slippa se sina rättigheter snävas åt hårdare och hårdare.
Och så nerstägningen, SNAP, den eventuella dubbleringen av health care insurance, osv osv osv.
USA är en krutdurk och de som kan (och inte är MAGA) vill därifrån. Att flytta dit nu är att be om ett sämre liv.