Inlägg från: Jimmy75 |Visa alla inlägg
  • Jimmy75

Abort är mord

Anonym (förfall) skrev 2025-11-07 18:00:45 följande:

Vaddå håll god ton? TS skapar en vidrig tråd där det är meningen att folk ska bli provocerade om ett känsligt ämne och hålls bakom ryggen av Mods när tråden borde tas bort/låsas för allas trevnad?? 

Förstår din kommentar, men samtidigt....om vi nu tänker på hur det inte sällan blir på familjeliv så är det ju då ÄNNU större anledning att vi som kommenterar håller god och seriös ton, för OM det nu är som syfte att provocera så har ju TS lyckats så fort vi visar att vi blir upprörda och vi svarar med känslor. Bättre måluppfyllelse går ju inte att få för en TS som görs i syfte att provocera. Obs! Jag tenderar att själv tappa det ibland när jag läser saker jag tycker är dumma eller just provocerande, så jag inbillar mig inte var bättre än någon annan...men när jag nu av en lycklig slump drabbades av insikt tänkte jag det kunde finnas en poäng i att dela den.

I den mån vi i en sån här tråd kan skriva sakliga och kritiska frågor som ger eller kräver reflektion kan det ju iallafall leda till något gott trots den minst sagt märkliga och onyanserade trådstarten.

• Jimmy75
    Jimmy75 skrev 2025-11-08 10:00:51 följande:

Förstår din kommentar, men samtidigt....om vi nu tänker på hur det inte sällan blir på familjeliv så är det ju då ÄNNU större anledning att vi som kommenterar håller god och seriös ton, för OM det nu är som syfte att provocera så har ju TS lyckats så fort vi visar att vi blir upprörda och vi svarar med känslor. Bättre måluppfyllelse går ju inte att få för en TS som görs i syfte att provocera. Obs! Jag tenderar att själv tappa det ibland när jag läser saker jag tycker är dumma eller just provocerande, så jag inbillar mig inte var bättre än någon annan...men när jag nu av en lycklig slump drabbades av insikt tänkte jag det kunde finnas en poäng i att dela den.

I den mån vi i en sån här tråd kan skriva sakliga och kritiska frågor som ger eller kräver reflektion kan det ju iallafall leda till något gott trots den minst sagt märkliga och onyanserade trådstarten.

I det fallet kan jag bara instämma med vad du skriver. Jag tolkade det hastigt bara som att moderatorn här försökte förekomma och uppmana innan något spårade ur. Jag tolkade det inte som att det var ett svar eller skrivet som kommentar till första inlägget för då är det helt bisarrt.
  • Jimmy75
    Anonym (förfall) skrev 2025-11-08 12:25:06 följande:

Varför ska man förekomma ingenting när det är enklare att stänga en redan oseriös tråd, hur den blev flyttad är ett mysterium...Då ska den varit anmäld av TS och utan att någon reflekterade vad som stod i trådstarten flyttades den villigt, från? När det finns mängder av trådar som behöver mer tillsyn trots anmälningar där ett sånt meddelande skulle vara rimligt. Prioriteringarna är helt åt h-vete.

Ja, jag håller med att det ibland lämnar övrigt att önska och modereringen kunde varit bättre.....eller om jag vänder på det - om modereringen hanterades bättre skulle detta säkert kunna bli ett så mycket bättre, i bemärkelsen hjälpsamt, trevlig och användbart, forum.
Svar på tråden Abort är mord