Åldersskillnad i relationer
Well det handlar om folks fördomar och inskräknkthet när det skriks om åldersskillnad.
Det finns folk som på fullaste alllvar tycker att 2-5 års skillnad åt endera håll är på tok för mycket och usch så äckligt. ...
Jag har i alla år föredragit män med stor åldersskillnad vilket har rört sig om allt mellan 10-30 års skillnad. Och ja folk har känt sig sekundärkränkt av det av nån märklig anledning. Sen har jag förklarat lugnt och stilla hur det kommer sig att jag vill ha såna män och då blir folk oerhört förvirrade för det passar inte in med hur man "ska" tycka och när jag sen förklarat vad vi haft gemensamt etc blir dom ännu mer tyst och förvirrade ..
Det jag kan tycka är märkligt i sammanhanget är att JAG av nån outgrundlig anledning bara måste pricka i alla rätt på nån checklista på en mans egenskaper just för att han är så mycket äldre och jag MÅSTE hålla ihop med honom för alltid ... medans däremot ett jämnårigt par kan skita i vem dom träffar ,vara odrägliga skitstövlar , skaffa barn hit och dit och skilja sig bäst dom vill - dom är ju iallafall jämnåriga ?