Inlägg från: Anonym (Kram) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kram)

Ingen hjälp vid missfall

Stor kram till dig 💕

Missfall är hemskt, men också jättevanligt och väldigt sällan något man behöver vård för bär det sker tidigt. Kroppen sköter det ofta helt på egen hand och det är därför man får rådet att stanna hemma och bara söka vård om det blöder extremt eller gör extremt ont eller inte avtar och slutar efter några veckor. Oftast avtar kraftigaste blödningen och smärtan när allt är ute, kroppen läker ofta snabbt sen. Det är ju hjärtat som tar värsta smällen förstås 💔 

Jag vet precis hur det är. Haft både ett tidigare missfall och genomgick ett MA i v 12 för några månader sedan. Fostret hade dött i vecka 7. Jag blödde bara lite och hade inte ont men mådde skit över att inte veta vad som pågick, var det starten på missfall eller bara en ofarlig blödning? Fick faktiskt komma in via akuten och träffa gynläkare som gjorde VUL och kunde bekräfta att det inte var bra. Så vissa ställen tar emot en ändå, men då du blöder så kraftigt och verkligen har symtom på att kroppen blöder ut fostret så kommer dom nog tycka det är onödigt, tyvärr, men mår du mycket dåligt sök vård.

Du är iaf inte ensam. Det blir bättre och lättare, man tar sig igenom det även om det känns som att världen går under när man är mitt upp i det. 

Ta hand om dig. 

Svar på tråden Ingen hjälp vid missfall