• Anonym (Långa jag)

Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?

Jag undrar om ni har några hårda krav som ni aldrig frångår och vad är dom i såna fall?

För kvinnor, ska männen bara vara längre än er (1 cm räcker), 5 cm längre, 10 cm längre eller är ni totalt obrydda och kan tänka er en "short king"?

För er män, hur mycket kortare än er måste kvinnor vara?

Jag själv är kvinna och lång och jag kan liksom inte komma ifrån att män bör vara minst 5 cm längre och om endast så lite längre än mig dessutom inte spinkig. Sen stör mina egna krav mig själv ibland för jag kan läsa någons profil och tycka personen är så "rätt" och så ser jag att längden inte räcker till.

• Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?
  • Anonym (Patricia)

Något att fundera på är om vissa krav är sunda eller om man passerat en gräns där kraven blivit en bekväm ursäkt för att "leta fel" för att man egentligen är rädd att bli sårad ....

• Anonym (WW)

Spelar det någon roll? Har du blivit ratad pga längden?

• Anonym (Varför?)

Varför är längden viktigt för dig? Jag kan inte tänka mig något mer ointressant. 

• Anonym (D)

Killen ska helst vara i min egen längd eller längre. Men jag tror inte att jag skulle fundera så mycket på det om vi träffades i vardagslivet och jag verkligen gillade honom.

• Anonym (My)

Jag är kvinna och föredrar någon som är lika lång eller längre än mig. Ett par centimeter kortare är inga problem om jag gillar honom liksom - men inte kortare än så. 

• Anonym (Långa jag)
    Anonym (WW) skrev 2025-11-12 15:23:34 följande:

Spelar det någon roll? Har du blivit ratad pga längden?

Eftersom det är en app så kan jag omöjligen veta om jag blivit ratad pga min längd, men jag räknar kallt med att jag har det precis som jag ratar folk av samma anledning.
  • Anonym (ECCBECV)

Han behöver vara minst 184 cm, helst över 190, men 184 är min smärtgräns. Har märkt att det är där jag börjar känna att han känns hyfsat ?lång nog? och kan bli attraherad. Jag hade gärna inte haft sånt krav, för det minskar ju antal potentiella partners/dejter, men jag blir inte attraherad och utvecklar inga känslor annars.

• Anonym (Långa jag)
    Anonym (ECCBECV) skrev 2025-11-12 15:35:25 följande:

Han behöver vara minst 184 cm, helst över 190, men 184 är min smärtgräns. Har märkt att det är där jag börjar känna att han känns hyfsat ?lång nog? och kan bli attraherad. Jag hade gärna inte haft sånt krav, för det minskar ju antal potentiella partners/dejter, men jag blir inte attraherad och utvecklar inga känslor annars.

Hur lång är du själv?
  • Fjäril kär

Äkta kärlek tar ingen hänsyn till några siffror.  Jag har haft både kortare och mycket längre män än mig. Totalt ointressant alltså för min del . Är jag kär så är jag . 

Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?