Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Distansarbete

Arbetar inom statlig myndighet där
    vi tillåts arbeta hemifrån 2 dagar per vecka. Skulle önska det inte var veckobaserat så man kunde jobba distans ifrån fritidshuset som ligger 80 mil från kontoret. Perfekt uppkoppling, bra skrivbord/ stol osv. Om jag tar upp detta kommer svaret garanterat bli nej från chef pga. policyn samt orättvist etc. 

Dock är hela lönesystemet orättvist inom myndigheten, så det ordet har jag enormt svårt för. 

Tips på hur göra? Jag vill kunna förena ett bättre liv i perioder som jag har där i kombination med arbete. 

• Svar på tråden Distansarbete
  • Anonym (Ts)

Fast stugan ligger 80 mil norr om där jag bor. Fjällen 🙂behöver åtminstone minst 10 dagar distans 

• Anonym (Ts)

Får garanterat bli att byta jobb. Är utredare, men man är ju en siffra i statistiken och lätt utbytbar.  Man önskar det var mer generöst med distansarbete så folk kunde flytta till landsbygden villet hade resulterat i mer skatt till landsbygden, levande landsbbygd osv 

• Anonym (Ts)

1. Jag tror ingenting, men efter 12 år kan det kanske vara dags att prova något annat. 

2.Vem har sagt att jag inte tror man som anställd har skyldigheter? 
    3. Mitt arbete går rent tekniskt sätt att utföra oavsett geografisk plats samt att jag finns tillgänglig via skype, mail, telefon. 

Det som är bra med staten är semesterdagar, betalda läkarbesök upp till 95kr, ersättning för mediciner, men kass lönepolitik. Nyanställda går in på högre löner och andra halkar efter trots goda resultat osv. 

• Anonym (Ts)

Och ja verksamhetens behov som styr, men under panpandemin fungerade det utmärkt, samt bättre resultat än idag.
    Så ålderdomligt att tvingas vara på kontor när vi pratar AI, ska vara så modernt, digitalt osv, men samtidigt sitta på ett kontor där jag får mindre gjort. Finns garanterat dem som inte klarar arbeta hemma, men så får chefen ta tag i dessa medarbetare. 

Kan en arbetsgivare inte erbjuda bra löner för ett kvalificerat arbete borde dem inse att distansarbete i större utsträckning är väldigt efterfrågat av många

• Anonym (Ts)

Och nej, jag är inte full, dricker sällan alkohol, men det kanske du gör ( long island ice tea)?
    Jag har flertalet vänner inom privata sektorn som jobbat distans innan pandemin. 

I min verksamhet hade vi bäst resultat under pandemin, men sedan kravet att vara mer på kontoret har våra resultat försämrats. 
    Att kunna blörja arbeta tidigt, mindre surr från kollegor och få ner gjort samt träna på lunchen passar iaf mig perfekt! 

Svar på tråden Distansarbete