• Hanna Sol

Vad ångrar ni att ni inte gjorde under föräldraledighet 0-1 år?

Finns det något ni ångrar att ni gjorde mer av under er föräldraledighet 0-1år? 

Är mitt uppe i föräldraledigheten och är rädd att jag inte ?fångar dagen? så som jag hade önskat pga sömnbrist, kallt ute etc. Jag och sambon kommer dela upp ledigheten, 8 månader var. Jag kommer därför bara vara hemma i 3,5 månad till. Hoppas kunna vara hemma 2 månader på sommaren nästa år dock.

• Svar på tråden Vad ångrar ni att ni inte gjorde under föräldraledighet 0-1 år?
  • Anonym (Linda)

Att bata vara hemma och njuta  och faktiskt få lov att känna mig som ett sketet plommon i fläckig pyjamas. 

Helt ärligt hade jag tusen saker inbokad som osäker mamma och jag var jämt ute på språng med antingen shopping, babysim, föräldrakurser, mammagympa , öppna förskolan,  köa för foton på stan, åka till mormor, fika med mammor, fika med kompisar,  städa hemma, vika tvätt osv osv I faslig fart .. jag var liksom ständigt trött och skyllde på bebisen men det var ju JAG som hade högt tempo...

Så min ledighet gick alldeles för fort utan att jag hade haft möjlighet att bara få vara mamma och i min egen bubbla..   jag hade mått bättre i min sunkiga pyjamas än slimmade jeans på stan....

• Anonym (Gm)

0-1 år handlade om överlevnad för min del 😂 nej men skämt åt sido. Jag ångrar att jag inte tog vara på tiden min dotter sov så ofta i den åldern. Jag satt på helspänn om hon skulle vakna istället för att lägga mig i badet, läsa en bra bok, se något på tv eller bara gotta mig i choklad och måla naglarna. 

• Mkay

Att bara tillåta mig att vara hemma och inte känna att jag behövde ?fånga dagen?. Hade en väldigt tuff bebistid med lite sömn och mycket gnäll/gråt pga sena milstolpar, ändå försökte jag så hårt att göra grejer när jag egentligen var utmattad. Önskar att jag hade varit snällare mot mig själv och känt att det var okej att bara hänga hemma. Tar med mig det till nästa bebis. 

• Hanna Sol

Kan verkligen se en röd tråd i era svar Och jag känner verkligen igen mig?

Fler?

Svar på tråden Vad ångrar ni att ni inte gjorde under föräldraledighet 0-1 år?