Inlägg från: Anonym (Mx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mx)

Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?

Då letar du eller attraherar troligen en viss kategori av män. Beklagar om du varit med om skitmän, men det finns troligen både för- och nackdelar även med en lätt autistisk man.

• Anonym (Mx)
    Anonym (Kri) skrev 2025-11-28 23:05:04 följande:
    Det har jag svårt att tro på faktiskt, det låter lite som att du hittar på hela historien. Men om inte så säger jag det igen - sök i de konservativa kretsarna, inte den moderna kristendomen eller Svenska Kyrkan. Porrtittande brukar inte vara accepterat i frikyrkliga värderingar. Du får också välja dina män med omsorg och ställa krav redan från början. 
    Man kan väl vara en utmärkt partner, man, sambo och pappa även om man ser på porr ibland. Är porr detsamma som otrohet för dig?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Kri) skrev 2025-11-29 06:24:48 följande:
    Porr är oftast skapat av misogyna män som visar kvinnan som ett tomt och själlöst objekt att utnyttjas som en kropp och inget mer. Så nej, man är ingen bra människa om man hjälper till att stödja den synen på kvinnor.

Dessutom så både skapar och matar man ett beroende av fler kvinnor än sin partner vilket inte är särskilt trevligt för många kvinnor i relationer. Att på så vis få ett direkt kvitto på att det inte räcker med en själv utan att männen måste ha fler kvinnor att ge sin sexuella energi (läs runka) till. Inte något önskvärt för de som vill ha en monogam relation. 
    Om man har den synen på porr, så reduceras antalet män för en relation med 95% skulle jag gissa.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-11-29 15:02:37 följande:
    Vem har sagt något om att förbjuda partnern att runka? Jag har inga problem med om min partner skulle runka ibland. Det jag har problem med är om han måste ha tillgång till andra kvinnors kroppar och underliv medan han gör det. Det är helt sjukt att detta är så normaliserat att tanken på en man som runkar utan porr ses som det onormala. Och skrämmande hur många män är så beroende att de inte klarar av att runka utan det. 
    Man skaffar aptiten ute, men äter hemma som det heter. Man håller sig till en kvinna rent fysiskt, men självklart vandrar tankarna iväg ibland och män är visuella.

Har du själv aldrig fastnat för någon attraktiv man i tanken, i en bok, på jobbet eller liknande? Man behöver ju inte vilja sätta på alla i verkligheten bara för att man tycker dom är attraktiva.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (L) skrev 2025-11-29 15:14:53 följande:

De flesta kan tycka att andra än partnen är attraktiva, det har inget att göra med otrohet.

Det är rätt orimligt att tro att man bara blir attraherad av sin partner. Dom flesta kan även deala med den verkligheten utan att köra fast i svartsjuketräsket.
Svar på tråden Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?