Inlägg från: Anonym (Finns hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Finns hjälp)

Omöjligt företag hjälp

Du kan antingen dra den på en matta, eller be en granne om hjälp.

• Anonym (Finns hjälp)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 19:43:32 följande:
    Det är heltäckande matta i trapphuset så den glider ej alls samt kan skada mattan
    Det var ovanligt. Men då får du knacka på hos en granne då. Lär inte vara några problem alls.
  • Anonym (Finns hjälp)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:10:10 följande:
    Skulle du seriöst be en granne hjälp dig bära ett 25 kg tungt paket? Jag vet inte vilken värld ni lever i men jag har uppfattningen att folk är allmänt elaka och inte skulle riskera att skada ryggen för en främmande människa 
    Självklart hade jag det. Kan inte tänka mig att någon skulle säga nej. 25 kilo är en resväska typ. Inga konstigheter alls. Hade själv hjälpt till direkt om någon frågat. Med glädje. Vad har du för val liksom?
  • Anonym (Finns hjälp)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:14:36 följande:
    paketet är långt och otympligt samt bara tejpat med vanlig tejp. Risken för skada är ganska stor. Man skulle behöva en vagn att rulla den med. En sådan som DHL har. Men av någon anledning så vägrar företaget betala den lilla extra summan som krävs. 
    Du överdriver. Du får gå och köpa ordentlig tejp om du nu är så orolig.
  • Anonym (Finns hjälp)

Du får ju fixa detta. Att ha grejer stående i trappuppgången är inte tillåtet. Är det nu mot förmodan heltäckningsmatta så blir brandrisken större. Du får ta in den och behålla den om det nu är för svårt att få ner den.

• Anonym (Finns hjälp)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:48:03 följande:
    Ingen tejp kan väl hålla 25 kg dock. Den kom med sådana band runt men de behövde jag ju klippa för att kunna öppna paketet
    Du bär inte i tejpen.
  • Anonym (Finns hjälp)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:52:24 följande:
    Nej men lådan är en sådan som öppnas helt så lyfter man den så trycks all vikt mot tejpen som sitter runt hela
    Nej, man håller under och bär. Men visst, lägg den på foten du....Tomte
  • Anonym (Finns hjälp)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:58:55 följande:
    Mina armar når inte runt
    Bär den på foten du. Det blir toppen.
  • Anonym (Finns hjälp)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 21:22:09 följande:

Kan tillägga att jag var tydlig med företaget redan innan de skickade ersättnings varan att jag inte skulle klara att bära ner reklamations paketet. Men de slingrade sig och gav vega svar. ?Den hämtas hos dig?. Vilket jag tolkade som att de förstod min situation då jag frågade eflera gånger om den hämtas vid dörren.

Nu förstår jag att de lurade mig att acceptera denna lösningen. 

För jag bad först om nedsättning av priset för att den var begagnad samt att de skulle skicka sladden som saknades. Men de sa nej pga att de ville skicka en ny istället. 

Självklart fixar du att få ner den.
  • Anonym (Finns hjälp)
    Anonym (k) skrev 2025-12-01 21:40:45 följande:
    TS bad nog inte om gliringar utan stöd för att hitta en lösning...Tomte
    Jaså det tror du. Det tror inte jag. TS har redan fått massor av självklara råd på enkla lösningar. Men det duger inte. Hon vill sätta den på tån. Så då får hon väl göra det. Rimliga råd verkar ju inte gå hem.
  • Anonym (Finns hjälp)
    Anonym (k) skrev 2025-12-01 21:49:56 följande:
    Fast är det schysst att håna någon som tydligt försöker fastän denne inte tänker som du och alla andra som verkar tro att allt är självklart för alla? Nej.
    Då får väl TS ta och läsa dina råd och strunta i mina. Eller just det, du har ju inte skrivit några råd. Ta du ansvar för dina inlägg, så tar jag ansvar för mina.
Svar på tråden Omöjligt företag hjälp