Inlägg från: Anonym (flytt firma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flytt firma)

Omöjligt företag hjälp

TS, kontakta en flytt firma och be om kostnadsförslag för att flytta ditt paket, tror även de kan se till att tejpa paketet så att det håller ihop. 

• Anonym (flytt firma)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:25:38 följande:
    Alltså de flesta på min våning är 65+. Samt en kille som från jag sett är lika socialt awkward som mig. Tror ingen av dem skulle uppskatta att hjälpa mig bära.

Sedan känner man sig ju tvungen att hjälpa om man får frågan för att inte verka otrevlig, även om man egentligen ej vill eller orkar, så är väl elakt egentligen att be dem?
    Som vanligt i sådana här trådar kommer TS med fler och fler orsaker varför de förslag som ges inte fungerar.
    Med stor sannolikhet är TS ett troll. 
  • Anonym (flytt firma)
    Mia448 skrev 2025-12-01 20:31:21 följande:
    Fast hen ska ju inte behöva betala när det är företaget som skickat en defekt vara. 
    Om inte de olika förslag som redan har föreslagits duger har ju inte TS så många alternativ kvar. 
  • Anonym (flytt firma)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:52:24 följande:
    Nej men lådan är en sådan som öppnas helt så lyfter man den så trycks all vikt mot tejpen som sitter runt hela
    Inga problem om man använder rätt tejp som är avsedd för ändamålet. 
  • Anonym (flytt firma)
    Anonym skrev 2025-12-02 05:16:48 följande:
    Jag tycker att folk är elaka mot dig i tråden ts.

Vet inte hur du ska lösa det om du inte vill eller vågar fråga någon granne.

Hade en granne ringt på och bett mig att hjälpa till att bära hade jag sagt nej, jag är fädd om min rygg samt har en gammal fraktur i handleden som spökar till och från. Aldrig att jag hade riskerat min hälsa för ett pakets skull.

Så jag har full förståelse för att du inte vill fråga med risken att få ett nej.

Då frågar TS nästa granne, hur enkelt som helst. Ett nej är bara ett nej och inget att reagera på. 

Svar på tråden Omöjligt företag hjälp