Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Få i sig protein?

Vill du få en bestående viktnedgång, så måste du ändra dina vanor i vad du äter/dricker.
    Annars kommer bara vikten tillbaka igen, mest troligtvis.
    Och börja titta på vad man dricker och äter för socker, kan man övertid tappa en hel del kilon under det längre perspektivet.
    Och sen förstå vart socker finns också, där flera vanliga saker går helt bort pga mycket socker.(Vi pratar inte om någon LCHF här.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (TS) skrev 2025-12-02 11:45:35 följande:
    För att det tar stopp. Jag orkar inte mer. Var magsjuk för några veckor sedan och åt inget på två dygn. Efter det är det såhär. Blir mätt direkt. 

Om det sitter i så länge efter magsjuka med aptitlöshet, så ska du nog fundera på ett läkarbesök och så att det inte är något som är fel.

Sen om magsjuka och efter och känslig mage, så finns det en "diet" man kan köra och där man äter milda saker som är skonsamma för magen.

En klassiker är att börja med är lättrostat bröd med smör och osötad blåbärssoppa.
    Annars är det en del kokt mat med mycket lite kryddor.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (TS) skrev 2025-12-02 12:25:17 följande:
    Jag har funderat på det. För det känns som att magsäcken krympt till pytteliten. Och just att jag aldrig är sugen på någonting. Absolut noll aptit. Men kan ibland känna lite hunger i kombination med olust att äta.

Testa den enkla "diet" i vecka och kanske en av dom där filerna med bakterier.
    Och kokt mat lätt kryddad och typ bara lite svartpeppar och se om magen börjar komma igång aptiten då.

Hade du dålig mage också eller nått lättare illamående?
    Mediciner, tar du några såna?

Men om en vecka och inget sker, så gå till läkare, så kanske de kan finna någon orsak som förklarar saker och att det kanske krävs någon slags behandling.

• klyban
    Anonym (TS) skrev 2025-12-02 18:24:48 följande:
    Jag hade full magsjuka. Kräkningar och dålig mage.
    Jag tänkte på nu då och mina frågor, för din magsjuka vet jag har skett och vad nu den var av.
  • klyban
    Anonym (TS) skrev 2025-12-02 20:02:08 följande:
    Har bara ingen aptit och om jag försöker äta mer än pyttelite så blir jag illamående. Inte dålig i magen och kräks inte.

Mediciner?

Och har du börjat äta mer anpassat och just för hjälpa magen på traven med lätt mat?

Svar på tråden Få i sig protein?