Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Få i sig protein?

Anonym (TS) skrev 2025-12-02 10:29:17 följande:
    Jag är överviktig så behöver gå ner i vikt, men vill ju få i mig näringsämnen, protein o.s.v så att jag inte blir sjuk.

Är kvinna, 42 år, 173 cm och 85kg.
    Anonym (TS) skrev 2025-12-02 11:45:35 följande:
    För att det tar stopp. Jag orkar inte mer. Var magsjuk för några veckor sedan och åt inget på två dygn. Efter det är det såhär. Blir mätt direkt. 

Då behöver du inte ha något stort fokus på just protein. Det finns massor av olika näringsämnen som är minst lika viktiga. Och just nu behöver du, först och främst,  bli frisk.

Ät snäll mat så att magen kommer i ordning! Kroppen kan leva på sina reserver ett tag, tills du kan äta en varierad kost igen.
  • Anonym (C)
    QueerQueen skrev 2025-12-02 19:50:03 följande:
    Jag vet inte - men TS verkar ganska osammanhängande i sina svar. Först vill TS ha råd om vilka proteinkällor som är bra att äta, sedan verkar det som hen både vill gå ner i vikt och samtidigt handlar det om någon magsjuka? Det låter minst sagt som svammel. Därför jag blev lite misstänksam förut, för det låter inte sunt och därav att jag nämnde ED. Kan dock ha fel men ja.
    Jag tycker mest att det är du som svamlar, inte TS.

Man kan både vilja gå ner i vikt på lång sikt och samtidigt vara orolig över att magen inte kommer tillbaka på banan efter en magsjuka. Det finns ingen motsättning där.
Svar på tråden Få i sig protein?