Inlägg från: Anonym (Nenne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nenne)

Hur bör jag göra?

Ja migrän kan vara hormonellt utlöst med samband till menscykeln. För mig var det som en pålitlig klocka, men det är inte så kul.  Bra att läkaren har tagit tag i det.

Hoppas att du har de speciella läkemedlen mot migrän! De är ju helt  fantastiska om de fungerar på en. Alla symtom helt borta på 45 minuter! 
    Be läkaren att få prova om du inte har gjort det. 

Om du inte får tillräcklig hjälp på vårdcentralen, så att du inte blir helt bra,  så försök få hjälp av en gynekolog eller på någon privat mottagning för kvinnohälsa som Hercare t.ex (de privata är svindyra tyvärr). 

För om det har lugnat sig lite när det gäller bekymren kring dina barn, så är det väl hälsan som är din största oro inför att ta ett mer utmanande arbete?

I sp fall, om du bara har möjlighet att ordna så att kroppen fungerar, så är det synd att missa din jobbchans!

• Anonym (Nenne)
    Anonym (Bettan) skrev 2025-12-05 22:09:01 följande:
    Precis, jag vill så gärna vidare egentligen men nu har jag detta kroppsliga. Det är inte som min vanliga migrän heller, därför jag är rädd det är något annat. Det är domningar som kommer och går och stickningar i ansiktet. Jag kan ha såna symtom men då brukar ett anfall komma nära inpå eller att det upphör. Nu kan det komma och gå såna symtom under flera dagar utan anfall. Tycker det är märkligt efter 20 år med migrän om det tar denna form plötsligt. Om det inte är något annat som sagt. 
    Känner du igen symtomen helt sedan tidigare. Bara att de är mer utdragna i tid nu och inte direkt kopplade till ett anfall?  I så fall ligger det väl nära till hands att tänka att det är någon form av migrän?

Är det så att du inte hinner få det utrett innan du måste svara på jobberbjudandet?
  • Anonym (Nenne)

Har funderat. Kanske bäst att utreda dina kroppsliga besvär före du tar ett nytt jobb? 

• Anonym (Nenne)

Problem med barnen kan fortsätta i viss mån, sådant kan gå i vågor,  det att det kan bli så får inte låsa in TS för evigt i ett jobb som hon tycker är tråkigt!

Däremot behöver hon nog ha en aning om ifall hennes besvär beror på migrän eller något annat.

Svar på tråden Hur bör jag göra?