Inlägg från: Ella79 |Visa alla inlägg
  • Ella79

Tilles tråd

Dokumentären var otroligt fint gjord. Så fin så fin...

Jag fick en skön känsla i kroppen när jag såg lugnet som bredde ut sig hos er och hos Tille där han låg i sin vagn och kikade storögt på omgivningen. Ni gav Tille det absolut bästa liv han kunde få under den korta tid han fanns med er. Ni fick låna en ängel för en stund. Ni tog vara på den korta stunden på absolut bästa sätt.

Det var en stor lättnad att se honom i hans "vardag", han verkade inte ha ont, vilket har varit min stora rädsla genom resans gång. Och fastän du Therese påpekat att han inte hade ont var det skönt att få se hur harmonisk han verkade vara trots omständigheterna.

Liam verkar vara en alldeles underbar kille. Jättegullig med sunda tankar och massa bus i blicken. Den bästa storebror Tille kunde önska sig.

Om ni bara visste vad ni berört människor i hela världen. Jag hoppas att ni kan känna alla fina tankar människor sänder till er. Och jag hoppas att ni vet att även Tille får sin dagliga dos av pussar och kramar i "tankeform". Det är många som tar hand om honom. Tille och ni är aldrig ensam...Inte så länge jag lever i alla fall. Min stora önskan är att man någon gång i framtiden kan hitta et bot mot denna fruktansvärda sjukdom och att ni då förstår att det kunde vara möjligt tack vare er enorma styrka och er fantastiska, fantastiska son- Tille.

Hoppas att ni känner den stora beundran jag känner för er. Sänder några kramar till hela familjen vare sig man bor på jorden eller i himmelen. Ha en bra dag och fortsätt att älska varandra, livet, dagen, timmarna och minuterna på samma sätt som ni hittills gjort för då kommer ni att kunna se tillbaka på era liv som det absolut bästa och lyckligaste som man kunnat leva.

Lycka till på golfbanan!

Kramar från Elin

• Ella79

535 0000:- till Eb föreningen!!!! Det är ju underbart. Tilles liv fick verkligen en större mening än att "bara" vara er son. Han kommer att vara en starkt bidragande orsak till att man någon gång i framtiden kan "rädda" barn som föds med EB. Tack vare Tille ska barn ej längre behöva lida. Du fanns för en kort, kort stund på jorden men du lever länge, länge i våra hjärtan. Aldrig ska jag sluta minnas, förundras och beundra dig och din fina och mycket kloka familj. Ni har numera intagit en plats i mitt hjärta...Alltid...

God Natt och på återseende! Kram kram/Elin

• Ella79

God Morgon Tille och familjen. Idag skiner faktiskt solen för första gången på flera dagar. Hoppas ni också får en skön dag med mycket sol och glädje. Väntar med spänning på nya kort i ditt krypin Therese...

Det blir nästan som ett heltidsjobb att bara skicka ut pins. Det är inte gjort på en kafferast. Dom ska ju till alla möjliga människor runtom i hela Sverige... Men ni gör ett bra jobb och det resulterar ju i mer pengar till EB föreningen vilket är toppen...

Tittar in lite senare Kram Elin!

• Ella79

Det är så tragiskt. Jag har följt fallet Bobby både på internet och på tv och tidningar. Hur kan det bli så fel för människor, att man kan tortera sitt eget barn???? Eller att man överhuvudtaget kan göra något barn illa... Det känns som att världen blir allt sjukare och sjukare. Det blir för jobbigt att tänka på allt som händer och allt som kan hända att man nästan bara slår borttanken på det. Man orkar inte riktigt ta in allt. Oj oj oj vad mycket barn som råkar illa ut...Nu fick jag en klump i halsen...

• Ella79

Hej och grattis till lill Elsa. Vad roligt med en liten kisse såhär lagom till sommaren... Det kanske blir någon bild i galleriet framöver så vi får se på den nya stjärnan?!

Jag tycker att det är oerhört tråkigt att någon skulle påstå att ni inte skulle sakna Tille. Men för det första så tror jag inte att denne person har "följt med" på hela resan. Denne person har ingen aning om hur ni har sörjt och hur ni fortfarande sörjer. Bara för att ni inte sitter hemma och vältrar er i sorg och blir bitter betyder ju inte det att ni inte saknar er älskade son, men det är något som alla andra på fl förstår. Man jag tror att vi bara måste acceptera att det finns människor som inte kan förstå, som inte kan tänka, som inte kan känna för och med andra. Människor som bara vill andra illa, som vill skada och såra. Det är tragiskt men tyvärr sant...

Fortsätt att ta hand om varandra! Många kramar/ Elin (Ge kissarna en liten snusnimg från mig.)

• Ella79

Gokväll familjen!

Stackars Ewald, nu har han det jobbigt! Men lill Elsa var bra söt.

Du är så duktig som tar dig ut i motionsspåret. Själv är jag inne i en rejäl svacka nu...eller inte bara nu utan de senaste tre veckorna. Allting känns hopplöst och jobbigt vad gäller träning. Men så är det, imorgon kan det vara bättre...Du är i alla fall min idol...på alla plan...!!!

God Natt familjen! KRAMAR Elin

• Ella79

Gokväll familjen!

Stackars Ewald, nu har han det jobbigt! Men lill Elsa var bra söt.

Du är så duktig som tar dig ut i motionsspåret. Själv är jag inne i en rejäl svacka nu...eller inte bara nu utan de senaste tre veckorna. Allting känns hopplöst och jobbigt vad gäller träning. Men så är det, imorgon kan det vara bättre...Du är i alla fall min idol...på alla plan...!!!

God Natt familjen! KRAMAR Elin

• Ella79

God morgon familjen...
    Idag blåser vi bort... Det är ganska grått och regnsjukt också, men vi börjar bli van detta vi som bor norr om Sundsvall och söder om Luleå. Undrar just om solen har hittat till Sundsvall idag, det har den säkert...

Det är med spänning som jag tittar ner i brevlådan varje dag. Man blir som ett barn på julafton...Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...Det är alltså boken och pinsen jag pratar om...

Dendär dikten någon skrev till dig igår var ju underbart fin och så sann...

Mina ögon kan glittra
    min mun kan le
    men sorgen i mitt hjärta
    kan ingen se...

Hoppas att er dag blir bra! KRAM Elin

• Ella79

Ibland har man sånna här skit dagar då allt är pest. Men så behövs det bara en liten liten ljusglimt så känns allt mycket bättre. Och jag vet att det finns många "ljusglimtar" i din närhet. Tänk på alla dom så tror jag nog att kvällen ska bli bra. Sedan hjälper det ju alltid med äggmackor, varm choklad och en bra film... Ha en bra kväll!

/Elin

• Ella79

Jag håller med nötkaka. Det är trots allt inte flera år bort som för många andra som vill ha barn. Det smäller ju bara till så har sommaren gått och hösten är här...Det kommer att gå så fort så fort även om jag förstår att det känns som en evighet...

Kram kram kram /Elin

Svar på tråden Tilles tråd