• Metrop­olis
    Äldre 8 Apr 21:20
    3170 visningar
    21 svar
    21
    3170

    Musikintresse?

    Någon här som är extremt musikintreserad som mig själv? :)
    Jag sitter ofta hemma och spelar i Cubase, någon mer här som gör något liknande?

  • Svar på tråden Musikintresse?
  • Erasmu­s
    Äldre 9 Apr 00:26
    #1

    Ledsen Metro.....! Jag sitter mest bara och nynnar på "Kumbaya"..men någon finns det nog härinne.

    Frid/ E.

  • Torran­ce
    Äldre 9 Apr 08:52
    #2

    Ja, extremt musikintresserad passar bra in på mig!

  • Core
    Äldre 9 Apr 09:52
    #3

    Jag har varit väldigt musik intresserad...spelat gitarr sedan jag var 10 år. Men det har lagt sig ganska mycket senaste tiden sen William kom, dock har man abstinens ganska ofta nu, hade logic tidigare på datorn med en massa prylar men nu har jag inget, måste nog fixa cubase snart...

  • Torran­ce
    Äldre 9 Apr 14:20
    #4

    Alltså, jag är väldigt intresserad av att lyssna på musik, och även läsa om musik/musiker, men jag gör inget själv eller så, vet inte ens vad logic eller cubase är för nåt! *skratt*

  • KungDa­vid
    Äldre 9 Apr 19:05
    #5

    Jag e oxå musikintresserad.. .. Men spelar inte så mycket längre. Satt oxå en gång i tiden med Cubase. Från -94 och i några år... Kul va d...

    Ser ut som du diggar Dream Theater Metropolis....

    De har varit mina favoriter i 13 år nu..Grymma!!!

  • Ansgar
    Äldre 9 Apr 19:22
    #6

    Har Cubase installerat men funderar på om kontakterna i midisladdarna har ärgat igen och klaveret på K11:an fortfarande kan ge signaler... Min bror (som jag gjort musik med tidigare) har nästan helt övergått till Loopbaserade instrumentaler (jag stod för sången)...det finns en del justa loopar med steelguitar och flamencoriff...funderar på att gå i samma riktning...

  • Metrop­olis
    Äldre 10 Apr 18:05
    #7

    För er som inte vet så är Cubase ett program till PC där man kan spela in sång, gitarr, ja alla instrument :) Det finns även så man kan spela "virtuella instrument" som låter mycket likt verkliga.
    Kan kika om jag har nån låt jag kan länka här.

    KungDavid: Jajamensan, dom är kungar. :) Spelar gitarr själv och Petrucci är min Gud.
    Va och såg dom på Hovet -05 när dom va ute på deras Octavarium tour. Fan va Labrie har blivit bättre live! De va helt underbart. :)

  • KungDa­vid
    Äldre 11 Apr 19:03
    #8

    metropolis:
    Ja.. Hörde att James LaBrie sjöng grymt på den touren faktiskt. Ja.. John petrucci diggar jag stenhårt oxå.

    Synd att jag inte va på Octavarium touren..men men..

    Har varit på 3 andra konserter med dem... Kommer inte ihåg åren..

    En gång i Malmö och 2 ggr i Sthlm. Malmö va nog på Infinite-turnén vid -98 typ...

    Sen va jag på en guitar- clinic med Petrucci hör i Göteborg nån gång typ -95.. D va kul...

    Ja.. Som sagt..De e gudar..

  • Metrop­olis
    Äldre 11 Apr 20:04
    #9

    Jo jag har också hört att många tyckte han sjöng bra förra året. Han har bara blivit bättre och bättre live vilket verkligen är bra för han har ju haft ett tag då hans röst inte riktigt höll live.. :/

    Shit har du varit på en Guitar Clinic med Petrcci?!?!? Gaaagh!! Visste inte ens att han kom till Sverige på sådant.

    Jajamensan, dom är gudar. Speciellt Petrucci. ;)

  • KungDa­vid
    Äldre 12 Apr 20:43
    #10

    Ja.. Jag var på en guitar clinic med Petrucci. Vet inte om han varit mer på nått sånt i Sverige. Jag fick hans autograf till och med då. Den e jag stolt över...

Svar på tråden Musikintresse?