• Marcus pappa
    Äldre 11 Apr 07:35
    2617 visningar
    21 svar
    21
    2617

    0-0 mot vraken

    Så har då det lilla derbyt spelats. Djurgården betals på en solklar straff, men fick en billigft dömd utvisning mot sig. Kul att det vara samma linjedomare som avgjorde i båda fallen. Han hade väl en grönvit tröja under domartröjan. Vad vet jag. Djurgården var i alla fall det bästa laget, även om det inte betyder så mycket nu. Bestulna på två poäng, inte bra alls.

    brajen fjolls utmärkte sig som vanligt med sitt rasistiska banankastande skit. Jag vet, nu kommer en massa bajare att gråta ut om att de minsan inte är rasister. Men varför kastades det aldrig bananer när DIF hade en vit målvakt?

    Bäst i Sverige på Tifon, ja det är fortfarande JK och Fabriken som regerar. brajen vraken hade inget att komma med, mer än deras vanliga avundsjuka.

    Forza Djurgår´n, mot guldet 06!

  • Svar på tråden 0-0 mot vraken
  • fille
    Äldre 11 Apr 07:47
    #1

    Allsvenskan suger.

  • Tobbe6­66
    Äldre 11 Apr 09:26
    #2

    Det har kastats bananer på djurgårdarna i flera år det är knappast något nytt sen Dembo klev in i målet för djurgårn.
    (sen var ju djurgårdrna inte bättre kastades en hel del mynt och övrigt skti på PFO när han skulle slå en hörna.)
    att sparka ner någon med full kraft är inte ett rött kort? jo visst serru.

  • Marcus pappa
    Äldre 12 Apr 07:18
    #3

    Vad jag minns fick målvakter som Tor André Olsen och Anderas Isaksson inte baner kastade mot sig. Men det är ju klart, ingen brajare vill väl erkänna att det finns rasism i klacken, det skulle ju skada deras bild av "charmiga" losers.

    Hmmm... som jag ser det gick både Jonsson och vraket in hårt i situation, det är väl inte Jonsson fel att han är av hårdare virke än en glaslirarer i grönt och vitt? Dessutom skulle den inte uppstått om domaren dömt straff. En straff man måste varit blind för att missa. Till och med vrak jag talat med erkänner att den var given.

  • Tobbe6­66
    Äldre 12 Apr 09:30
    #4

    kan lugnt säga att det har kastats bananer i samtliga derbyn under 90-talet framåt.

    Skillnaden var att Gunnarsson gick på bollen och jonsson kom in sent och sparkade Gunnarsson rakt över knäet (ska vi snacka glaslirare så kan du ju kolla med jonsson hur hans ben är idag...).

    här kan du läsa vad domaren säger om straffsituationen:expressen.se/index.jsp kanske dags att lära sig reglerna?

  • Noctem
    Äldre 12 Apr 09:55
    #5

    0-0 var väl bra i derbyt, ger mer utrymmer för AIK ;)

  • Henrik­28
    Äldre 12 Apr 12:36
    #6

    Jaja, 0-0 är ett rättvist resultat för två skitlag.

  • Ångan
    Äldre 14 Apr 00:20
    #7

    utvisningen var helt solklar tycker jag!
    Tycker ett oavgjort resultat var ganska rättvist. Visst, DIF kunde ha fått sin straff och gjort mål, men bajen hade tillräckligt hyffsade chanser så att nån utav dom borde dom ha satt oxå.

  • Planet Bob
    Äldre 15 Apr 23:02
    #8

    hif hade två chanser på hela matchen och dessa var kontrollerade av Dembo.

    Hur orkar man föresten gå in på en tråd som man anser dålig och sen uttrycka sig om att den "suger"? Inga namn nämnda...

    Forza Djurgår'n, in me bollen!

  • Ångan
    Äldre 16 Apr 00:29
    #9

    Ungefär som att DIF hade så många fler riktiga chanser då?...hmmm...not
    Sista chansen för bajen, tycker du Dembo kontrollerade den???...eeeh... Det var en grym reflexräddning, ingen kontrollerad räddning.

  • Ångan
    Äldre 16 Apr 00:31
    #10

    Till TS

    Jag håller med om att det var en solklar straff, men samtidigt så tycker jag det röda kortet är precis lika solklart.

Svar på tråden 0-0 mot vraken