Inlägg från: Chva72 |Visa alla inlägg
  • Chva72

    Nyfiken: Hur ser ni på nätverksförsäljning?

    Har börjat jobba med nätverksförsäljning och det har startat väldigt bra, gick lite trögare ett tag och börjar nu släppa igen..

    Det som gör mig förvånad är att så många är dörädda för att lyssna på en presentation och börjar direkt med taggarna utåt: "nä, PYRAMIDSPEL, det sysslar inte jag med.."
    Vad är det för pyramidspel som skrämt folk så hemskt?

    Hur ser ni på nätverksförsäljning?

    (Ska bara tillägga: Det är INTE pyramidspel jag sysslar med, så ni vet.. )

  • Svar på tråden Nyfiken: Hur ser ni på nätverksförsäljning?
  • Chva72

    Det måste väl finnas fler med åsikter?

    Tycker iaf inte man ska tjata på folk, eller gå på vänner och släktingar.. tids nog så blir de som vill nyfikna.. bara ingen riskerar att gå minus så kan ju alla "chansa"..

    Oriflame, Forever Living Products och Tupperware är ju några exempel på nätverksarbeten.. det är ju faktiskt jobb på framfart, och det funkar om man vill, men det är ju de stora pengarna man vill åt. Eller mindre, om man inte behöver anstränga sig alls..

    Jag tycker det är jättekul, men fortfarande förstår jag inte vad folk har blivit lurade på, som en del säger, då det gäller nätverksförsäljning?
    Man tjänar ju på produkter som säljs under en och ju fler partners, ju fler produkter säljs och pengar kommer in.. vad är problemet?

    Jo, många tror att det räcker att "gå med" och investera i ett startpaket eller vad det är, så tjänar de sedan.. så fungerar det inte om det är seriöst, det krävs alltid en arbetsinsats..

  • Chva72

    Jag har inte betalat något för att börja.

    ... och inte går vi på "sektmöten" heller.. hehe

    Vad är Amway?

  • Chva72

    Pokergirl:
    Åhå? FLP va?
    De har bra grejor.. där är jag också med.. (för eget & vänners bruk)


    Ska snart lägga in en beställning för vi ska dricka det hela familjen + att en del bekanta har lite de vill beställa, men mer än så jobbar jag inte med det.
    Fast visst funkar det, absolut!, men jag är inte rätt person.

    Jag började sälja espressomaskiner i januari.. helt suveräna.. de säljer sig själva, så det är inget jag tänker försöka "övertala" ngn här att börja med..
    jag hjälper mer dom som är med runt om och under mig i nätverket.

    Zinzino kaffeklubb, genom Seven.

  • Chva72

    Majsan70:
    Finns säkert oseriösa företag också, men det är väl som med allt det.. rötägg finns här och där.. men är det seriöst och man får ersättning enl. kompensationsplanen så funkar det! Lättförtjänta extrapengar och stora möjligheter, om man kan & vill jobba för det.

    Pokergirl:
    Förstår inte, då jag söker på "Kvinnliga Företagare" så får jag inga träffar, men går jag in på din länk så kommer jag in på en annan sida, helt annan bakrundsfärg..?
    Där får jag inte skriva ngt.. eller lägga till tråden till mina favoriter..?

  • Chva72

    Pokergirl:
    Ja, det var det som var problemet! Nu är jag uppdaterad.
    Ska läsa mera imorgonförmiddag.

    Ziddharta:
    Seven hade inte sektmöte, det tidningarna skrev stämde inte.. och de arbetar för fullt i Finland. Det var bara en utredning,
    tror de blev tillfälligt förbjudna i Finland under den.

    Här flyter det på och alla i min organisation som sålt produkter har då fått betalt enl. kompensationsplanen.
    7www1.seven.net/7repweb/www/swe/ (Zinzino)

    Om du vill så kika bla:

    www.privataaffarer.se/bors/showpress.asp

    www.dagensfinans.se/press1.php

  • Chva72

    Jepp, det finns nog oseriöst.. och jag må va' hjärntvättad då men vet inte hur det gått till, eller vad det gör, huvudsaken är att jag får in kulor.. och att jag inte behöver jobba hårt för det.. Självklart funkar Tupperware mm, men jag har inte lust att kränga plastprylar flera gånger i veckan, och mycket dessutom, om det ska bli nåt'.

    Spelar ingen roll, jag hade som sagt inte tänkt övertala eller visa ngn här, det lönar sig inte för mig då jag har fullt upp med mina medarbetare.

    Det jag undrade var vad det är som skrämt en del,
    men har inte förstått hur de blivit lurade ännu.

  • Chva72

    Hejsan, har inte varit in till denna tråd på ett tag men hittade hit igen..

    MrM: Det enda jag säljer är espressomaskiner, och man är inte tvungen att köpa kaffe, abonnera eller nåt' sånt om man inte väljer att köpa maskinen på ett sånt sätt.. dvs delbetalning.
    Köper du den kontant så är det inte något tvång alls efter det.

    Det giock dåligt för Seven ett tag, men det har börjat vända nu efter de fick in denna produkt och all energi läggs just bara på den här produkten.. telefonabonnemang och hälsokost finns men det behöver man inte bry sig om, om man inte vill.
    Jag har inte ägnat ngn tid alls åt det.

    Espressomaskinen är prisvärd, börjar komma liknande på marknaden men än så är de flesta krångligare om de är billigare.

    Man behöver inte bry sig om nätverkande om man inte vill, du kan försörja dig på att sälja enbart produkter.

  • Chva72

    Det är skillnad på Pyramidstruktur och PyramidSPEL.
    Pyramidspel är olagligt i Sverige.
    Bara så ni tänker på det..

    Alla behöver inte bygga pyramidliknande organisationer, men det är klart, du får ju ut fler produkter med fler partners under dig.

    Är företaget godkänt av lotteri- och finansinspektionen och betalar ut ersättning enl. kompensationsplanen så är det seriöst.

    Självklart så kan inte alla tjäna stora pengar, då skulle det inte räcka till, men de som anstränger sig mer tjänar ju mer..
    som med alla provisionsbaserade jobb.

  • Chva72

    Kul att det kommer lite positiva hintar här å'..

    Iaf så håller jag med dig Danbala att det är svårt om marknaden är mättad, man ska helst börja med sånt här då det är en ny "grej", trend, innepryl osv.. då har man stora chanser att lyckas.

Svar på tråden Nyfiken: Hur ser ni på nätverksförsäljning?