• BabyBus

Frågor om intimpiercingar...

Hej tjejer, jag skulle behöva lite hjälp här

(Visste inte vart jag skulle lägga tråden, så om nån anser att den passar bättre nån annanstans, så flytta den gärna. )

Det är såhär, jag skulle vilja ha en stav i klitoriskappan.
    Jag har två piercingar nu (naveln och tungan) så helt nytt är det inte. Men jag har ändå några frågor, som jag tänke att ni kanske kan hjälpa mej med. (Vill gärna ha lite koll iaf innan jag ringer och frågar ut piercaren )

* Ni som gjort det, gjorde det VÄLDIGT ont?
    * Hur gör dom, får man ligga i gyn-stol eller bara på en brits och spreta med benen?
    * Tar det lång tid innan det läker? Åker till grekland om 2 månader och jag vill ju gärna kunna bada utan att oroa mej för infektioner...

Jag vet att det inte är alla som vill ha, min mamma DÖÖR varje gång jag pratar om piercingar. Men jag vill ju sååå gärna
    Även om jag är lite feg :$

• Svar på tråden Frågor om intimpiercingar...
  • BabyBus

Ingen som har piercing "där" ,-)

• Anonym (smärta?)

Hej! Jag har också frågat om samma sak för bara någon dag sen, jag frågade om smärtan...En som svarade...Min mamma skulle säkert också dö om jag nämnde detta för henne, men hon får inget veta. Hon dog nästan när jag piercade näsan..:)

Jag har redan bestämt mig men jag får vänta ett par veckor...

Lycka till! ;0)

• Anonym

Nja jag vet inte riktigt,, men har hört olika men ingen soms agt att det gör så ont, någon har sagt att det känns som en orgasm..

• Anonym (piercad)

Det gör inte farligt ont faktiskt, tyckte själv att tungan var värre faktiskt. Jag fick sitta på en brits under ingreppet, klart det känns men man överlever. Sen sköter man om den som vanligt med tvål och vatten, man ska undvika sex nån vecka tror jag? kommer inte rikigt ihåg faktiskt. Det som gör ont efteråt (jag har ring) är om råkar fastna och ja man kan haka fast i trosa etc, minns även att cykla inte var någon hejare eftersom byxorna stramade precis över piercingen..

• BabyBus

Smärta: hehehehe..ja, mamma får nog inte veta när jag verkligen gjort det.. lite kul att retas bara...

Vart ska du göra nånstans?? Jag önskar näåstan det fanns nåra kvinnliga piercare som man kunde gå till..

• Anonym (piercad)

Höhö nja för mig var det verkligen inte som en orgasm hihi

• BabyBus

hehehe... tror inte det blir nån orgasm för mej heller

• Anonym (piercad)

Hrrrrm jag måste säga att jag aldrig hört talas om det fenomenet.. Jag ville också ha en stav från början men tydligen är jag osymmetrisk så det gick inte buhu. Så istället för att ha denna vägen (I) så blev det såhär (-)
    Jajja det är lite snyggt tycker ju jag, så kom igen tjejen du överlever detta

• Anonym

Du måste bara beställa STM, Scandinavian Tattoo Magazine. Dom hade ett piercing speciale nummer där man bla får de hur en intimpiercing går till exakt. Kanonbildserie från början till slut. I det nummert står oxå alla skötselråd om alla piercingar. Rekomenderar det varmt. Hjälpte mig mkt när jag gick i samma tankar som du. Prova att ring dom eller köp senaste nummert i butik, finns på alla pressbyrår i alla fall.

Lycka till

• Anonym (smärta?)

Jag ska till Stockholm om ett par veckor, så jag ska göra min där, hos kvinnlig piercare. Har vänner som gjort piercingar hos dem. Hmm...låter som att cykeln får stå ett par veckor..*ler* Men det är det värt!

Ha det bäst!

• BabyBus

Piercad: Ja, jag överlever. *peppar mej själv*

Anonym 8947426: Tack så jättemycket för tipset! Ska köpa den imorron

Smärta?: Ååååh, vart ska du göra det nånstans då??? Vill gärna veta... Inte sååå sugen på att lägga up mej för nån ( i mina ögon) läskig piecare...

• Anonym (piercad)

Babybus: Han jag var till var verkligen proffesionell, det var hans jobb rätt och slätt. Jag satt som vanligt, man behöver inte bresa eller så. Det hon/han ser är ju ovandelen av muffen, dvs ifall man gör i klitoriskappan. Blygdläpparna är ju en annan sak helt klart.. Hur är det? får man nämna företag etc här i tråden? Annars rekommenderar jag mitt ställe varmt..

• BabyBus

Piercad: Hmmm... Ja, det är ju detdär med benspretandet som känns så utlämnande liksom...

nä, man får nog inte nämna företag...

• Anonym (smärta?)

Inte direkt i Stockholm då, men i Södertälje. På Downtown...De har en hemsida..dowmtown.nu. Jag var inte heller sugen på att lägga upp mig..som du beskrev! hehe...

Såå,,har du bestämt dig för att göra en...*ler* & peppar!

• BabyBus

Woohooo.. jag hittade piercingtidningen här på nätet.. Den kommer om 2 veckor

• BabyBus

Smärta: Jag tror jag ska göra en... måste kolla detdär med badandet i grekland innan bara, annars får det vänta tills jag kommer hem...

Länken funkar inte..

• Anonym (smärta?)

Hej igen... Länken ja, www.downtown.nu,missade att skriva www.

Have a nice day!

• BabyBus

åhh.. detdär stället e nog det jag söker... bra att det är tjejer

• linda87

aså på downtown är dte bara tjejer som tatuerar/piercar hehe shysst

• Anci

Jag har stav. Jag fick sitta på en brits. Det gjorde ont i ungefär en sekund, sedan kändes det nästan inget alls. Det var den piercing som har känts minst att ta av alla. Det läker också snabbt, mellan 2 och 4 veckor. Men det är bäst att undvika jättetajta kläder. Jag har inte haft trosor efter jag tog den och har kjol så mycket som möjligt. Det är också det bästa för läkningen. I övrigt har den varit väldigt problemfri för mig!

Svar på tråden Frågor om intimpiercingar...