• Almeli

Separationsångest vid 1år???

Alltså e det bara jag som har det så här från att alltid somnat själv efter att fått sin välling ,så e det nu vrålskrik och helargt på kvällarna hos oss nu när vår lilleman som fyller 1 16 maj skall lägga sig.Suuck jag e helt slut haft det såhär 3 kvällar i rad nu somnar bara om jag ligger brevid han i min säng och lyfter jag över han för tidigt så blir han helt hysterisk.Är nån mer som har haft det såär skall det vara såhär och vad gör man???tips tas tacksamt i mot,

• Svar på tråden Separationsångest vid 1år???
  • lillagumman

De små kanske har en utvecklingsperiod då. Plutten hade det svårt med sömnen när han var runt 13 månader. Först var det skrik runt läggdags men det försvann som på ett trollslag när han började med 1 tupplur om dagen. Sömnproblem på natten fanns dock kvar. Han var vaken 1-2 timmar varje natt i 3-4 veckor, jag blir fortfarande trött bara jag tänker på det. Vi härdade ut bara och sen gick det över. Efter det sov han bra igen. Har dock inga bra tips förutom ligga bredvid spjälsängen och dåsa medan man håller honom i handen. Du är iallafall inte ensam. Styrkekram!

• Morots mamman

jag ligger brevid min 13 månaders kille i våran säng varje kväll, han äter välling sen somnar han , när vi går och lägger oss, lägger vi över honom i hans säng då sover han till 7 ca å då får vi lyfta över honom i våran säng igen Han blir jätte ledsen när jag åker i väg eller går....

• Maximumtaste

Min son var precis likadan vid den åldern. Han somnade alltid av sig själv efter vällingen. Men sen fick jag lov att sitta bredvid sängen, ibland i timmar, innan han skulle somna... å på nätterna vart de bara värre.. vaknade runt tre tiden å skulle in i våran säng. Han hade aldrig krånglat nånting före så jag va ju helt ovan att gå upp på nätterna :)... men sen när han var drygt året provade jag att lämna han ensam i 5 minuter i sängen. Självklart skrek han som en tok. Men gick in efter 5 minuter å sa att mamma är här utanför. Sen somnade han av sig själv. Så nu i ett halvår har de räckt att bara lägga in han i sängen å säga gonatt.. då somnar han...

Svar på tråden Separationsångest vid 1år???