Inlägg från: Anonym (7000 kr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (7000 kr)

för dyr förlovningsring?

Personligen tycker jag att det är väl värt pengarna att satsa på en fin ring. Det är ju trots allt något man bär varje dag. Har faktiskt betydligt svårare att förstå hur man vill lägga ner jättemycket pengar på ett bröllop, som trots allt bara varar i en dag.

12 000 kr är självklart jättemycket pengar. Själv lade jag som sagt 7000 kr på min förlovningsring och jag ångrar inte det en sekund. Är sååå nöjd! Men jag tycker att din pojkvän ska svälja sin stolthet och låta dig betala för ringen om du verkligen vill ha den. Tror inte heller att du behöver oroa dig för att någon ska fråga vem som har betalat den. Den frågan har vi aldrig fått i alla fall. Och i så fall säger det mer om den personen än om din pojkvän! Vi lever väl ändå i ett jämställt samhälle där vi tjejer tjänar egna pengar och kan ta hand om oss själva.

• Anonym (7000 kr)

Jag och min pojkvän måste ha varit väldigt blåögda när vi förlovade oss för varken han eller jag hade en aning om att det är "tradition" att killen betalar tjejens ring. Men vi är lika lyckliga för det som tur är.

• Anonym (7000 kr)

Fast en plastring håller nog inte lika bra som en i guld.

• Anonym (7000 kr)

Tack ts! Jag tycker att du ska stå på dig så att du "får" en ring som du vill bära i 70 år.

• Anonym (7000 kr)

Otis: Vi bor ihop men har inte delad ekonomi. När vi går ut och äter betalar han ibland och jag ibland. Har han sämre ekonomi en månad drar jag ett större lass och tvärtom. Fungerar alldeles utmärkt!

Kan tillägga att min förlovningsring kostade 7000 kr och den betalade jag helt själv. För jag har egna pengar och vi hade faktiskt ingen aning om att det var "tradition" att killen skulle betala tjejens ring...

• Anonym (7000 kr)

För att den är fin såklart... och för att det är något man ska bära resten av livet och då är det ju jätteviktigt att både ringen och fästmannen känns rätt.

• Anonym (7000 kr)

Måste tillägga att jag tycker att det är konstigt att så många tycker att det är helt ok att lägga massor av pengar på resor och tekniska prylar som TV-apparater och bilar, men när det handlar om något som man ska bära resten av livet så blir man helt plötsligt ifrågasatt?

Heja ts!

• Anonym (7000 kr)

Ett badkar är väl ändå inte viktigare än en förlovningsring?

• Anonym (7000 kr)

Suck... jag har sagt det förut men säger det igen... om folk köper TV-apparater för 20 000 kr så är det ingen som tycker att man är en snorunge. Eller ett badkar som någon tidigare skrev att man kunde köpa för pengarna. :-0 Men så fort det gäller en förlovningsring är det onödigt och lika med att kasta pengarna i sjön.

Förstår inte hur folk resonerar. En TV-apparat blir omodern och går sönder, men en vacker ring är en investering som räcker livet ut och som kanske kan vara till glädje för kommande generationer!

• Anonym (7000 kr)

Det är därför som det finns försäkringar.

Ingen skulle väl låta bli att köpa en ny TV bara för att man skulle kunna tappa den i golvet när man t ex flyttar den...

• Anonym (7000 kr)

Men tänk på alla dessa svindyra bilar som folk kör omkring i. Det är nog större risk att man krockar än att man tappar en ring...

• Anonym (7000 kr)

Men att lägga samma summa på ett badkar eller en resa, som någon tyckte, är helt ok?

Herregud, vi prioriterar alla olika, och jag skulle bra mycket hellre lägga 12 000 kr på en ring som min dotter kan ärva, än på ett badkar!

• Anonym (7000 kr)

CloudBerry: Vad är "vettigare" att lägga 12 000 kr på än en förlovningsring??

(Förutsatt att alla räkningar är betalda såklart!)

• Anonym (7000 kr)

Själv tycker jag att det är otroligt mycket vettigare att investera sina pengar i en ring än i ett flådigt bröllop, en platt TV eller en bil vars värde sjunker som en sten...

• Anonym (7000 kr)

Precis! Vi prioriterar alla olika! Själv hade jag lätt kunnat köpa en hund för 12 000 kr.

• Anonym (7000 kr)

Jag hade kunnat ge 12 000 kr för såväl ring som hund. Men ALDRIG för ett badkar!

• Anonym (7000 kr)

Noran: Varför är det konstigt att betala sin egen förlovningsring? Jag gjorde det och jag är inte ett dugg konstig! Min sambo och jag visste faktiskt inte att det tydligen finns någon oskriven regel att killen ska betala tjejens ring. Kanske ska kräva in pengarna i efterhand då...

• Anonym (7000 kr)

Tycker också att det är konstigt att så många tycker så ts. Och att du ska nöja dig med en annan ring bara för att han ska bli nöjd och glad. Det viktiga är väl ändå att ni älskar varandra, inte vem som betalar ringen... Och det är väl klart att man vill ha något extra när man ska bära den resten av livet...

• Anonym (7000 kr)

Bimsan: Ha, ha, gillar din inställning.

• Anonym (7000 kr)

Lycka till! (i dubbel bemärkelse)

Svar på tråden för dyr förlovningsring?