• Anonym (Hej!)

för dyr förlovningsring?

Men kan du inte låta honom köpa en annan ring till dig och köpa den dyrare ringen själv? Jag förstår faktiskt att han inte vill att du ska betala din förlovningsring själv. Då förlorar den ju lite i känsla, om du förstår hur jag tänker.
    Sen om du vill köpa en egen ring för 12 000 så står det ju dig fritt!

• Anonym (Hej!)

Men varför köper du inte ringen själv och sätter den på högra handen och låter honom köpa en förlovningsring som han känner att han har råd med?
    Det tycker jag är en bra kompromiss. Och du verkar ju ändå inte vara så traditionsbunden av dig.

• Anonym (Hej!)

Ringen är bara en symbol. Det viktiga är ju själva tanken bakom. Så tycker jag och så tänker kanske även mannen i fråga? Just denna ring blir kanske inte den bästa symbolen för er kärlek eftersom ni inte är överens?!
    Att man ska bära denna symbol resten av livet betyder att man måste gilla den, men det betyder inte att den måste vara exklusiv. Det är ju kärleken som är det viktiga!
    Jag tycker absolut att man ska vara överens om priser etc. Annars kan man ju lika gärna förlova sig med sig själv.
    Och i övrigt kan man ju köpa vilka smycken man vill, särskilt då man har delad ekonomi.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?