• Anonym

för dyr förlovningsring?

Om du betalar din ring helt själv och han sin så behöver han inte vara sur. Min förlovningsring kostade 7000 kr och jag betalade varenda krona själv och nu glänser den så fint på mitt finger.

• Anonym

Jag betalade oxå min förlovningsring själv och den kostade 15 000, men när vi gifte oss så betalade min man vigselringen...

• Anonym

Beror ju på vad ni har för ekonomi. 12 000 tycker jag också låter mycket... Kanske kan du hitta en liknande på något billigare ställe? Hur mycket tycker din kille att ringen ska kosta??
    Min kostade 5 000 kr. Hade velat haft en för 10 000 kr och ångrar lite att jag inte stod på mig. Eftersom det ser ut som att vi inte kommer att gifta oss på ett tag så hade vi kunnat satsa lite mer på förlovningsringarna.
    Planerar ni bröllopet snart? Kanske vill han spara pengarna till det också??

• Anonym

Som jag skrev tidigare i tåden så betalade jag 15 000 (dock värde 26 000:- ) för min förlovningsring.
    Det blev ett problem när jag hade valt en så påkostad ring den dagen jag skulle välja ut vigselringen.
    Nått att tänka på,
    för oftast vill man ju ha en mer påkostad vigselring än en förlovningsring.

Lycka till i ditt val!

• Anonym

Men Herre Gud,

Varför blir så många upprörda över att hon vill köpa en ring för 12 000:-
    Vill hon ha just den ringen spelar det väl ingen roll vad den kostar.

Själv har jag ringar på mitt finger varje dag till ett värde av 64 000:- och jag älskar dom!

• Anonym

Konstigt att ni ifrågasätter hennes kärlek....

Jag gifte mig bara med min man för att få ringar värda 64 000:-

Vissa är verkligen korkade i det här forumet!

• Anonym

tänk om ni ska gifta er sen...då kanske det blir jättesvårt att hitta en ring som passar förlovningsringen.
    sen ska ju ringarna vara likadana...glöm inte det.(du vill väl att folk ska se att det e ni som är förlovade, inte du och nån annan)

• Anonym

Sanasol: Jag har jobbat på Albrekts och de använder en av Sveriges största leverantörer när det gäller förlovnings/alliansringar, dvs Schalins och det är inga fel på de stenarna...men visst, vill man betala så kan man få bättre stenar...även på Albrekts!!!

• Anonym

12000 för en ring....min man skulle aldrig få köpa en sån dyr ring till mig...

• Anonym

nattinattio: Min förlovnings ring är en allians ring med stenar hela vägen runt och min vigselring en "en stens ring".Skulle tro att de är ung. lika dyra. De flesta av mina vänner har det så. Det är väl olika pga inkomst nivå och umgänge.

• Anonym

När jag skulle välja förlovningsring hittade jag en helt underbar ring som jag kärade ner mig i, problemet var att den kostade ca 90.000kr! Men min sambo tog med sig en bild på ringen och köpte diamanterna och gick sedan till en guldsmed som tillverkade en kopia av ringen. Slutsumman blev på ca 30.000kr, dvs betydligt mindre än butikspriset!
    Ett litet tips till TS bara.

• Anonym

Våra ringar kostade 6500 kr, vi köpte dom på Guldfynd.
    Just då hade dom ett erbjudande att man fick den mindre ringen till halvapriset!

• Anonym

Våra förlovningsringar kostade 900 paret...sen när vi skulle gifta oss så bytte vi till några som var dyrare men som passade våra bröllopsringar bättre.

• Anonym

Förlovningsringen måste vara dyr, annars håller inte äktenskapet mer än ett par år!

• Anonym

okej ts du vill gärna ha den där ringen men ni är faktiskt två om förlovningen och två om beslutet om vilka ringar. alltså finns det inget som säger att just du ska få din vilja igenom. förstår att din sambo reagerar. shit 12000kr är ju en hel månadslön.

• Anonym

Vi fick bägge två för 1500:- med gravyn inräknad. Guld och släta. Älskar min ring. Jag personligen tycker att en förlovningsring ska vara slät, av guld och inte ha bling bling.

• Anonym

Ja. En hund hade jag gett 12000:- för. Men inte en ring.

• Anonym

Jo ett badkar för tolv ska jag ha när vi flyttar till hus. Hund för ca. 10000:- kök för ca. 30000:- och nyrenoverat badrum för ca 20000:- Så det lägger jag pengarna på Lite OT men men

• Anonym

Ny brud: Jag är sträng med att ha en från en kennel som ska vara vaccinerad och vetrinärsbesiktad. Och då får man ge mellan 10-15000 för den rasen jag vill ha.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?