Inlägg från: En helt vanlig mamma |Visa alla inlägg
  • En helt vanlig mamma

för dyr förlovningsring?

Hej TS.

Jag forstar dig fullt ut. Fastnar man for en ring sa gor man och det ar ngt man ska bara hela livet...valj den rng som faller dig i smaken, forutsatt att din fastman gar med pa det da ringen skall symbolisera er bada pa ngt satt...

Ang. hur mkt man valjer att betala for ringen ar val ovasentligt?? Jag tycker inte att man prioriterar karleken mer for att man valjer en billig ring. Sedan spelar det val ingen roll om vigsel eller forlovnngsringen ar dyrare?

Jag har bytt ring och min nuvarande ring kostar som lika mkt som TS ring och jag alskar den. Den forra ringen flyttade jag bara in ett steg...( vi gifte oss under ekonomiskt daliga tider och med otroligt kort varsel)

• En helt vanlig mamma

Men, inte behover ringarna vara likadana???? Man ser val anda vilka som hor ihop?? Och sedan har ju manga manniskor slata guldringar, hor alla dem ihop??

Kanelflickan sade ngt klokt. Kanske han ar orolig over att du vill ha en annu dyrare vigselring...Tala med varandra och sta sedan pa dig...Det ar du som ska bara ringen varje dag.

• En helt vanlig mamma

Vet att min man kande sig "omanlig" nar han inte kunde kopa den ringen han eg. ville ge mig...men, efter lite sparande sa gick det och vi ar nu bada nojda...

• En helt vanlig mamma

Uppenbarligen vill TS ha denna ring, och ingen brollopsresa om nagra ar...Fragan ar val varfor din fastman blev sur??

• En helt vanlig mamma

Man blir ju inte lyckligare for att den ar billagre heller...

• En helt vanlig mamma

Ni far val bara tala om det och lat honom sova pa det ngn natt...

Visst ar dte mkt pengar, men inte om man prioriterar det. vad kostar en soffa, en bil, en plasmaTV osv. Alla prioriterar vi olika och om TS hade fragat om en soffa for 12 000 som hennes man blev sur over, hade ni sagt att hon kan kopa en billigare och sedan resa upp resterande del av pengarna??

• En helt vanlig mamma

Ar ganska svart att spekuler i varfor han ar sur...Jag hoppas att han borjar tala med dig for att leka tankelasare ar alltid lika roligt, not...

I alla fall, man kan kopa ringar for olika priser sa att spekuler i vad man kan kopa istallet kanns onodigt...

Ett par vi kanner kopte forlovningsring for 200 000 sek. De har pengarna och ville kopa precis vad kvinnan fastnade for...Deras sak...Precis som andra vanner valde tva ringar for 1000...

• En helt vanlig mamma

ja, och min vaninna fick en for 200 000...

Men, sa har de ekonomi som taler det...

Allt ar individuellt och man betalar det man vill och kan, problemet ar att det lagger olika mkt vikt pa ringen...

• En helt vanlig mamma

Man forsakrar sin ring...precis som med andra dyra saker.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?