• Anonym (??)

för dyr förlovningsring?

Vad är det för jantelag härinne egentligen?
    Vem har sagt att en vigselring måste vara dyrare?
    Och det är helt ok att köpa andra kapitalvaror men inte en ring?

Av tradition är det ju så att man betalar varandras rinngar, då kan jag förstå att din kille tycker att det är mycket pengar.
    Men det är viktigt att man blir nöjd med valet av ring och man ska ju som du säger ha den länge

Vi bodde ihop och hade gemensam ekonomi så för oss kändes det mest naturligt att dela på kostnaden för ringarna.

Om ni har råd med ringen så köp den! Annars finns det säkert en annan som du kan tänka dig! Man börjar ju rucka mer och mer på gamla traditioner, en del har ju bara en ring, en del har förlovningsring med stenar i och en slät vigselring, det är ju så himla olika. Jag börjar ju snarare känna att jag är den enda i världen som har en slät förlovningsring för 1800 kr och en alliansring i klassisk modell med 5 stenar i.

• Anonym (??)

Men TS frågade verkligen inte vad era ringar kostade!
    Det var inte det som är grejen.
    Då vi skulle förlova oss hade min kille ingen som helst aning om vad ringar kostade eller kunde kosta. Kanske är samma för din kille?Jag hade gärna haft dyrare ringar men vi hade bara råd med vanliga förlovningsringar.
    Ser verkligen inget fel i att ha en dyr ring, eller om vigselringen också skulle vara dyr, vad spelar det för roll?
    Det viktiga är ju att man får som man vill!

• Anonym (??)

Din kille kanske behöver smälta det hela lite?

Svar på tråden för dyr förlovningsring?