• Katzie

70-talet... hur va man klädd då?

Hej på er där ute.... Jag har ett litet problem. Jag ska på 70-tals fest och vet inte riktigt hur man ska klä sig. Jag föddes på 70-talet men då var det mest sparkdräkt och frotté-kläder... Är det nån som hade en "hipp" morsa och som kan tipsa mig hur man såg ut då?! Tacksam för alla tips! Men det är festkläder för både tjej och kille som gäller....
    Tack och hej

• Svar på tråden 70-talet... hur va man klädd då?
  • Nyima

V-jeans (jeans med påsydda "kjolar" under knäna), tunikor, blusar/skjortor med stora kragar, platåskor. Byxorna var högt skurna och manchester var en favorit. Likaså gabardinbyxor med sydda pressväck . Brunt, orange, grönt....rätt starka färger.

• Gisse the one and only

Polo under t-shirten, polo under bussarongen (tunikan), plattåtofflor/skor, väääldigt utsvängda byxor, velour, overaller/hela i jeanstyg eller velour, knästrumpor till kjol, kjollängden ner till knät, jeansjacka med kam i bröstfickan, tajta halsband såsom, sammetsband med berlock.

Gisse

• Greenmonster

Kolla bara på filmen Tillsammans. Massor med inspiration där!

If we don't go crazy once in a while, we'll all go crazy. - Hawkeye
  • Nika75

Lite till:
    Mycket syntet.
    Mönstrade skjortor i tajt snitt (syntet) med stora kragar.
    Träskor till allt, året runt. Hört om trendiga tjejer som hade raggsockar i på vintern
    Färgglada sjalar/ palestinasjal + näbbstövlar (om man var vänster)

• Katzie

Jag tackar alla för tipsen! Festen blev en succé och jag hade ett par manchester V-jeans... och en tunika.... Ett tips - fixa en sån där fest det är jättekul!

Svar på tråden 70-talet... hur va man klädd då?