• nattinattio

var köpa gräsmatta ?

Varitfrån kan man köpa sådan färdig gräsmatta som man bara rullar ut? kan nån minnas nått ca pris på det ???

å ja jag vet att det är lätt att så gräsmatta man vi vill ha allt klart direkt...

• Svar på tråden var köpa gräsmatta ?
  • ebben

eller så klart "blomsterträdgårdsbutiker"! hm,du fattar kanske.......(det heter nog inte så )

• nattinattio

ebben, sånna butiker hade inte.. granngården hmm ja det skall nog finnas här i orten brevid skall kolla där oxå.,

• nattinattio

måste väll tillägga att vi bor i norra sverige... säkert inte lika vanligt här att man köper färdig gräsmatta...
    men som sagt vet nån nått pris? å fler förslag?

• ebben

jodå-vi bor i norrbotten......vet de i piteå som lagt sån matta! vet inte var de köpte det........
    men nån "byggvaruhus" då?

• Dino78

Om du menar en "falsk" så köpte jag min på Bauhaus. Minns inte priset men det var runt 30:- kvadratmetern tror jag. Fanns två olika sorter, en dränerad och en odränerad eller vad det var. men ska du ha på en balkong blir det inte så ruskigt dyrt. Du kan säkert hitta priser på deras hemsida.
    Annars har vanliga mattföretag och målarfirmor och tapetställen såna mattor med. Om du som sagt menar en i "filt".

Pratar du om riktigt gräs har jag ingen aning och ber då om ursäkt för mitt onödiga svamlande

• ebben

ja,jag antar att det är riktigt gräs som finns på rulle.........

• familyfour

Hej i Svensbyn finns sveriges nordligaste odling av gräsmatta på rulle...Du kan ju kontakta dem för prisuppgifter.
    Lycka till med tomten (och då menar jag inte den skäggige lille rödklädde utan trädgår´n)
    Glad

Beskrivning
    Odling och försäljning av färdig gräsmatta på rulle med måtten 0.40x250 cm 1m². Sveriges absolut nordligaste odling (Nordligare än Tierp).Anpassad för nordiskt klimat. Snabb o. säker etablering.Mindre ogräskonkurens. Fördelar i samband med nybyggnad.

Adressuppgifter
    KE SchaktMjösjölidv. 175, 946 40 SVENSBYN 0911-24 10 19Mobiltfn Jerry 070-656 59 99Fax 0911-24 10 57
    Öppettider Mån-Fre 07:00-16:00
  • nattinattio

family four: TACK jag har hört att det skulle finnas en här uppe men inte var, så det var ju verkligen snällt av dig att lämna telenr å allt! skall höra med dem.
    Fast vi pratade här men några vänner här i helgen å de sa att man måste vänta tills mitten av sommaren innan man får dem av dessa, å då är det ju inte så kul.. (fast våra vänner viste heller inte vilka som sålde utan hade bara hört)..

vi har byggt huset under typ 10 år å nu är gården kvar å vi har totalt lessnat nu så vi vill bara ha klart allt direkt!

å ja jag menar verkligen riktig gräsmatta till tomten på gården å inte till någon annan tomte

• familyfour

Varsågod! Kul att man kan vara till nytta.

• nattinattio

hmm ingen svarade där, försöker senare..

• nattinattio

ok docki då är gräset beställt, 25,- kvadraten.

Svar på tråden var köpa gräsmatta ?