Eurovision Song Contest-tråden!!
Magic. Carola underbar? Inte direkt *s*
Magic. Carola underbar? Inte direkt *s*
Heja Lordi
Ukrainas låt blir jag stressad av...
Busan, ja visst var rubriken löjlig. Som om vår seger inte vore hotad annars
F.ö noterar jag till min stora glädje att Greklands Anna Vissi såg mindre ut som en h*ra på scen än i videon. Tur, för låten är bra.
Hmm, så har Sverige/Carola gjort sitt då.. Bra att hon ändrade tonläget lite mot slutet så vi slapp lite av skriket. Lite....
Nej, jag gillar den fortfarande inte, men konkurrensen är inte mördande stor om man säger så.. Tror den kommer högre än den förtjänar.
Irlands låt var ju bara så... så.... Irland *s* Trist *snark*
Roisin, bra fråga. Jag hajjar inte varför Lordi inte skulla höra hemma där bara för att det är hårdrock.
Gomorron!! Jag gick och lade mig när röstningen började, vaknade av att jag hörde Lordi från andra TV:n, förstod att de vunnit och somnade nöjt igen
"Melodifestivalen har ALLTID handlat om schlager och kommer för oss trogna fans alltid handla om schlager DÄRFÖR är besvikelsen STOR när en jävla hårdrocks låt går och vinner..."
Ha! Jag är en trogen fan av tävlingen, men för mig handlar det definitivt inte om schlager längre. Och för tävlingens skull tycker jag det är bra att det är olika musikstilar som vinner och tävlar.
En sak om man älskar schlager, det är helt OK. Det gör jag också. Men en helt annan sak att liksom kräva att bara schlagers ska vinna.... Vill man ha schlager som krav får man väl ha en egen tävling
nelly, yepp det har inte varit en schlagertävling ens i Sverige på många år
Men en del surar fortfarande över att alla som vinner inte är schlagers
Det är så många olika trådar om det här så jag blir helt snurrig *s*
Men det är lika lustigt varje år att så många inte kan fatta att smaken är olika. Hey, annars hade vi inte behövt rösta ö h t!
Det antas att röstade man på Finland så tycker man inte låten är bra men röstade bara för att de var coola. Det antas att röstade man på Danmark om man bor i Sverige så var det bara för att det var ett grannland. Det antas att röstade man på Ryssland gjorde man det för att killen var söt, inte för att låten var bra. Osv... Hey! Smaken är olika!
Och så mycket bitterhet det finns, herrejösses. Visst, för många är tävlingen stor och viktig, och jag tycker absolut att allt ska gå rätt till osv.. Men en del verkar ta det på liiiiiiiiite för stort allvar att en som de inte gillade vann. Att smaken är olika, och ska så vara, verkar tappas bort nånstanns.
Jag tyckte fel låt vann den svenska finalen. Tveklöst. Och drar mig inte för att säga det, och säga varför
Man måste inte gilla Carola. Man måste inte gilla sitt eget bidrag. Men jag har liksom inga problem att acceptera att den helt enkelt fick flest poäng och därför vann, så är det, och inga problem att förstå att bara för att jag tycker låten är ganska värdelös så är det inget konstigt att andra tycker den är bra.