• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • Sigrid

Jag trodde USA var huvudstad i Frankrike. (vet inte vad den idén kom ifrån)

Jag drömde ibland att jag kunde flyga och var därefter övertygad om att jag verkligen kunde flyga.

Mamma till en son född 2005-08-02
  • Pallas Athena

Jag har en massa storebröder i precis lagom ålder, så de tutade i mig och min syster all världens lögner och påhitt, och vi var ju så tacksamma att vi tog emot deras råd eftersom de var så mycket äldre och absolut måste veta allt!
    Jag trodde bland annat att om man inte åt mjölk till rabarberkrämen så skulle man bryta benen. Så jag var livrädd för rabarber, och trodde att om jag någon gång skulle glömma mjölken till krämen så skulle jag direkt bryta benen! Det var ju rätt på sätt och vis, men mina bröder skulle alltid dra allt till sin spets!
    Och den skinkan (tunna bruna skivor) som serverades i skolan tillsammans med någon sås och äpplemos tutade mina bröder i mig att det var duvkött. Jag tyckte det var jättegott, men ville egentligen inte äta äta det pga det!

• Tissa

Mina föräldrar tutade i mig att om man sög på hårtestar så kunde det till slut samlas så mycket hår i halsen att man kvävdes och dog.

Min sambos son trodde för ett tag sedan att om vi bara gick in i sovrummet, stängde dörren och jag skrek så skulle han få en lillasyster!. Vi undrade varför jag skulle skrika och då svarade han att det är "för att hon är lycklig!"

Det var inte vi som tutat i honom det.....
  • Modesty B

Jag trodde på fullaste allvar att det bodde ett troll under bron hemma..naturligtvis var det ängsliga mammi som kom på det för att förhindra att jag skulle ramla ned i vattnet...Jag sprang snabbt över bron, kan jag tala om...

• TheLove

När jag var liten så var vi i en kyrka med skolan. Gick i lågstadiet antagligen ettan eller tvåan. Läraren gick omkring och prkade och sa att här bodde nunnorna, här gick nunnorna omkring, osv. Men problemet va att hon aldrig berättade vad nunnor var för något. Jag trodde det var spöken. Så jag avr livrädd. Tänk er att läraren går och berättar "här går spökena omkring" hihi

• EmA

Hm.. man trodde nog på ganska mycket när man var liten men det finns två saker som min mamma sagt till mig och som jag trodde på väldigt länge.. nästan pinsamt länge...

1. Om jag gjorde en grimas, så sa mamma att om vinden vänder och tuppen gal på samma gång så blir man sådan som grimasen.. (jag slutade inte göra grimaser, men gjorde dem bara under korta stunder Räcka ut tungan

2. Mamma sa att om man hoppade ut genom ett fönster så slutade man växa.. detta var mycket traumatiskt för mig dåjag gjorde detta vid ett tilfälle i skolan, inte vågade berätta det för någon och mådde dåligt över att jag för alltid skulle vara så liten.. Gråter

Min mamma måste varit ganska hemsk, nu när jag tänker efter...

• snartfaster

Att man bara fick äta godis på lördagar. en gång åt jag godis en anna dag på väg hem från skolan och avslöjade gråtande mitt brott för mamma på kvällen

• Gospojkar

Min mamma sa till mig att om jag hoppade över min lillasyster när hon låg på golvet skulle hon sluta växa. Detta bekymrade mig nästan upp i tonåren.

Sedan har jag hört att om man nyser med ögonen öppna så flyger de ut. Å andra sidan ska det vara omöjligt att nysa med ögonen öppna, men jag har aldrig vågat testa... Tror nog lite på det fortfarande...

• Kiangirl

gospojkar- det var bara för några år sen jag fick klart för mig att det där med att nysa med ögonen öppna inte stämde. Jag blev dumförklarad en gång och kollade upp det... och jag hade ju fel... *rodnar*

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten