• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • Meria

Jag trodde mammor blev med barn när de bestämde att de ville ha ett. Därför tjatade jag på mamma att jag ville ha en lillasyster i julklapp. Man kunde ju även bestämma kön. Lite som storken liksom

• CherstinBovington

Min farmor lurade i mig att om man åt kanterna på brödet så fick man lockigt hår! Så hela tiden när jag var liten, i fleeeeera år, så åt jag_bara_ kanterna, och kastade bort resten Ville ha lockigt hår, hehe.

• dagdrömmare

ja trodde även att det låg sjöröare under min säng och skulle någon kroppsdel eller nalle sticka ut över kanten skulle de hugga av den biten med sina svärd.
    (skrämmande fantasi man har)

Har fortfarande svårt för att ligga för nära sängkanten

• NenniePennie

jag trodde att man fick mask av att äta snö

och min bästis mormor lurade mig att det kommer maskar ur heltäckningsmattan om man spiller vatten där. det trodde jag på ända tills jag gick ungefär i 6an. ha haha!

• Nevy

En gammelfaster som inte var så gammal dog, och jag blev helt livrädd för jag var säker på att hon blivit mördad.
    Vi var i henns lägenhet och plockade ihop lite, och jag minns skräcken för jag trodde mördaren var kvar.

• Vicryl

Mina föräldrar tutade i mig att om man skelar med ögonen så kunde de fastna i det läget...

Trodde länge på påskharen, längre än på tomten faktiskt (han genomskådade jag tidigt)

• Piri

I samhället där jag växte upp ligger en pappersfabrik. Ur skorstenarna kommer vit, bullig rök. Jag var supersäker på att det var där alla moln gjordes.

• Åsa med 3

Jag trodde att när man tryckte på stop på bussen så stannade den där man hade tryckt, inte vid nästa station...

Jag trodde att personerna i tv:n kunde se mig, därför vågade jag aldrig sitta naken framför tv:n...

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten