• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • yiyah

mooogn... hahahaha... fasen va kul...

• Spegel

Jag trodde benhårt på "Å mannen" som mamma hotade med om man gick nära ån. Trodde han var en snögubbsaktig varelse fast gjort av kvistar och pinnar..

• Jessica K

Jag trodde att jag skulle kvävas ifall jag åt en jordnöt medans jag gick (kan man väl säkert också när man är liten men..). Tog jag en jordnöt när jag stod upp var jag blixtstilla när jag åt den.

• Tigger is a she

Jag trodde björnflokan spottade ut sitt gift på en om man skrek "Bu!" åt den.

Jag trodde det är farligt att vara ute om det regnade och var solsken samtidigt.

Jag trodde jag skulle hetat Karl-Osborn Leverpastej om jag hade varit en pojke.

Dessutom trodde jag att alla människor hade en miljon kronor på banken.

Jag är inte riktigt lika dum idag!

• FruLidgren

Jag trodde att det bodde en gubbe som hette Kalle i vårt städskåp. Mamma sa alltid: akta dig så att inte Kalle i skåpet kommer och tar dig!
    Jag var livrädd ha ha ha!
    Kanske därför som jag hatar att städa nu i vuxen ålder? Flört

• Sannanas

Jag trodde helt seriöst på att Spöket Laban bodde i våran källare och att det fanns en gubbe som jag kallade "Svarte man" som kidnappade barn och stoppade in dom i magen på sin fru.

Mina äldre syskon som lurade i mig :)

• Jessica K

Just ja!
    Jag trodde också att de i låten Dover Calais sjöng "då vi möttes mellan två mörka län"... typ till högstadiet.

Jag trodde att det fanns någon under min säng som skulle kittla mig under fötterna ifall jag inte höll dem under täcket. Kan komma på mig själv än idag att stoppa in fötterna under täcket fast ifall jag är kanonvarm... man vet ju aldrig

• theosen

jag hade fått för mig att om kvinnor i min mammas ålder höll armen på ett speciellt sätt, så hade dom en bebis i magen.

• Fru Larzzon

Jag trodde att mina föräldrar hade svaret på ALLT.
    Och att man aldrig slutade växa haha

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten