• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • kimmye

*skrattar* rolig tråd..
    Jag trode att vägen skulle gå sönder om man körde fortare en hastighetsbegränsningen..
    Trodde att att jag skulle få hemska mardrömmar om jag såg min morfar naken..
    Trodde (i tonåren) att mina bröst skulle växa om jag åt massor med morötter..

• Knyttet Salome

Jag trodde att det bodde en tyrannosaurus rex i nedersta hyllan i min garderob.

Dessutom vet ni val att jordens innandomme ar fyllt av omaka strumpor och sockor. Detta ar helt sant. Forst kommer jordskorpan och sedan ar resten av jordgloben full med alla de sockor som tappas bort i tvatten (naturligtvis tappar man bara bort den ena strumpan sa att man sedan har en massa omaka rena strumpor). Nar jorden blir for full exploderar den, sa hall ordning pa era strumpor!

• SandraJ

Så det är DÄR alla strumpor är!!!

• pysslan

Jag trodde att min riktiga pappa var James Dean...min mamma hade ett litet "idol"-foto av honom i en plåtburk med en massa saker i. Å, jag var bombsäker på att det var min riktiga pappa.. men det sa jag aldrig till pappa.

• kela81

pysslan-haha...min mamma brukade ochså säga att han var min pappa Vilket önske tänkade av henne va Undrar hur det skulle gått till...eftersom han var död måååånga år innan jag föddes

Kom på en sak till som jag trodde på...min pappa spelade i ett band som hette tonfixarna när jag var liten...men jag kunde för allt i världen inte begripa varför de hette så...Tonfiskarna trodde jag de hette...fast jag vågade alldrig fråga för det var säkert nån sån där vuxengrej som jag inte skulle fatta ändå

• snartfaster

när jag var liten frågade jag pappa varför det stod milko på mjölkpaketen, pappa sa att det var för att det var så många barn som inte ville dricka mjölk, och då hade des krivit milko på paketen för att det skulle blir lite häftigare och efter det så drack jättemånga barn mjölk. en förklaring som jag köpte med hull och hår.

• Kabumba

Jag trodde också att det var riktig styrning på tågen i nöjesparkerna, så jag rattade för glatta livet för att jag trodde att det annars skulle spåra ur. Nöjespark? Inte för en liten Kabumba.

• snartfaster

kabumba: jag åkte någon skeppsliknande med min pappa när jag var 4-5 år i furuviks eller eskilstuna djurpark, jag såg att det satt en gubbe vid ratten på skeppet och var mycket arg på pappa för att han inte gick fram till gubben och sa åt honom att stanna för jag ville gå av!

• Laire

Jag tyckte att de som inte talade svenska hade det väldigt jobbigt. Detta eftersom jag trodde de tänkte på svenska, och sedan fick översätta i huvudet när de skulle tala.

Jag trodde att mellanmjölken med Fantomen på (som var röd och svart) hade lakritssmak och vägrade dricka den (det var ett allmänt rykte i min skola).

Ingen kan få dig att känna dig underlägsen utan ditt eget samtycke /Eleanor Roosevelt
  • SpecialK

jag trodde tydligen att det var hårstrån i dillsåsen, jag sa till mamma när jag var 3 att jag inte ville ha någon sås med hårstrån i

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten