Inlägg från: eio |Visa alla inlägg
  • eio

Bebis i Blekinge 3

Godmorgon.

Ingen bra dag idag tyvärr, hade så vansinnigt ont i bäckenet idag när jag klev upp ur sängen så det vara bara till att gå tillbaka å lägga sig igen.
    Som tur är ska jag till sjukgymnasten idag, hoppas verkligen att dom kan hjälpa mig.

evaeng - Ofelia är motsvarande det som kallas aurora i andra delar av landet, man går dit för att få lite hjälp om man har förlossningsskräck eller andra saker som man är väldigt orolig för inför just förlossningen.
    Jag hade en tuff förlossning förra gången, låg och krystade i två timmar utan att det hände nåt, till slut tog dom honom med sugklocka eftersom jag knappt var kontakt bar längre.
    Så nu har jag blivit lovad att de ska sätta in värkförstäkande dropp tidigare om det verkar bli likadant och att de inte ska låta mig ligga så länge och krysta utan att dom hjälper till.
    Dessutom visar det sig, när vi gick igenom jounalen igår, att dom lät mig börja krysta alldeles för tidigt, innan hans huvud stod ända ner mot bäckenbotten, detta gjorde ju att jag tröttade ut mig i onödan och sen när jag väl behövde krysta ordentligt så orkade jag inte.
    Kändes skönt att prata med någon och nu känner jag mig mer trygg inför den här förlossningen.

Jag håller med om att det är dåligt att dom låter en gå över tiden så länge, för ju längre man går desto strörre och tröttare blir man och desto större blir barnet. Jag tycker att det borde vara en gräns vid 14 dagar.

• eio

sessibell - Lycka till!! Hoppas att du får din bebis snart.

• eio

Grattis jcmk!!!!!! Vad underbart!

Håller tummarna för både sessibell och evaeng nu!!!!

Har legat ute å solat på altanen idag...jätteskönt!!! Fast jag blev nog lite röd på axlarna och bröstet....men det var det värt.

Har lika ont i fogarna idag tyvärr, men jag fick en TENS apparat  av sjukgymn. igår, och den är superbra att ha på.

Ska snart iväg med Eric till simskolan. Sen är det helg och mys som gäller.

• eio

sessibell - Håller tummarna för att du kanske är inne på förlossningen nu!!!

evaeng - Ja, gör som cline sa, 10 vitpepparkorn sväljes hela med lite vatten. Jag har testat och det funkar för att slippa få maginfluensa. Gammal huskur som står sig!! Kan med fördel även tas 2-3 ggr/dag.
    Håller tummarna för att gobben blir frisk och att bebis vil komma ut snart!
    Det var toppenskönt att sitta på altanen igår, jag verkligen njöt!! Inga överdrivna utbrott av fräknar här inte ....men jag får inte fräknar så lätt annars heller.

Idag ska vi fixa färdigt förvaringsbänkarna till uterummet och handla lite bra å ha grejer till hemmet. Sen ska vi ha lite vänner på middag ikväll, tänkte göra grillspett, bara det inte börjar ösregna. Ser ju inte så lovande ut tyvärr.

Hoppas att ni får en bra lördag allihop!

• eio

sessibell - Grattis till lilltjejen!!!!!

evaeng - Håller fortfarande tummarna stenhårt!!!

Har gjort glukosbelastn. idag. Gick bra förutom lite yrsel känslor en stund efter att jag druckit det.
    Hjärtljuden låg på 148 slag/min och vet ni vad..................
    Kommer ni ihåg efter mitt förra bm besök när mitt sf mått låg på 27....jag slog vad lite med mig själv om vad jag skulle ligga på idag, gissade på att jag skulle ligga på 29-30.
    Jag låg på sf mått 29!!!!!!!!!
    Så jag följer min övre kurva riktigt fint!!!

• eio

cline - Jag ligger över det övre strecket, och min bm sa att jag kommer nog att ligga där hela tiden!!

• eio

Såg just att jag har 98 dagar kvar till bf!!!! Oj, oj......det är ju mindre än 100....som har varit en milstolpe för mig. Hjälp...vad det tickar på nu!!

Känns häftigt.....fast lite skrämmande samtidigt....ibland får jag en sån där aha-upplevelse...jag ska bli två barns mamma!!!!! Hur ska jag lösa ut detta??? Innerst inne vet jag ju att det kommer bli supebra...men ändå kan man inte låta bli att bli lite orolig emmelanåt. ;-9

• eio

evaeng - Håller tummarna för att du är inne på förlossningen nu!!!

Idag är det en lite ledsam dag för mig .......det är nämligen sista dagen Nicke är hemma på lire drygt tre veckor. Han åker till Skottland på övning imorgon bitti. Jag VET att jag kommer att vara jätteledsen imorgon och antagligen gråta när jag ska säga hejdå.
    Brukar inte vara så känslosam i vanliga fall...men nu är man ju gravid och lite extra känslig. Jag blir jätteldesen och börjar nästan gråta bara jag tänker på att behöva säga hejdå. Vill ju ha honom hemma nu!!! Det värsta är nog att han kanke också kommer att börja gråta för han vill åka lika lite som jag vill det.
    Fy bubblan säger jag bara!!! Gråter

eio v26+1
  • eio

mormor - Ja, det är supertrist att han åker.

Skönt att du fått en tvättmaskin, det är verkligen oumbärligt tycker jag när man har småbarn!
    Grattis till jobb oxå förresten!!! Skönt att kunna få jobba lite.

Jag ska ha semester v28-30, sen är det meningen att jag ska jobba fram tills 24 augusti. Vi får väl se hur det blir med det med tanke på min foglossning. Fortsätter det bli sämre som det har varit nu så kommer jag nog inte kunna jobba då.

• eio

Måste bara få lägga in en liten fråga.

Vi börjar bli väldigt många på träffen nu, det är superkul tycker jag. Men jag börjar bli lite orolig för att vi inte får plats hemma hos mig. Vi kanske ska fundera på att förlägga träffen till tex Brunnsparken eller så.
    För är det så att det regnar så kan vi ändå inte vara hos mig, för vi får inte plats inne allihop.
    Så nu undrar jag vad ni andra tycker, är det ok att vi har träffen i Brunssparken istället??
    Vi kanske kan mötas upp på nåt bra ställe, tyvärr är jag inte så hemma där själv, men det finns det säkert andra som är!
    Ni kan väl snälla fundera lite på detta och skriva i tråden så att vi kan bestämma nåt.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3