• AmandaPitkänen

Farligt att spy? Normalt att gråta såhär?

Hej på er alla!

Jag undrar om det kan vara så att det är skadligt för lilla fröet när jag håller på att spyr varje morgon? Fast det kommer ju nästan ingenting när jag spyr, men jag tänkte att magen får ju arbeta ganska mycket ändå.

Sen undrar jag om det är nån annan som redan i v.7 grinar för minsta lilla? Vad som än händer eller vad nån än säger så börjar jag att gråta. Hihi lite komiskt är det ju när man spelar x-box och gråter för att det inte går bra...*ler*

• Svar på tråden Farligt att spy? Normalt att gråta såhär?
  • lurksmulan

Det är inte farligt att du spyr. Visst är det jobbigt för magen, och hela kroppen, men det är ingen fara.
    Jag spydde fram till v. 18 och bebisen mår jättebra i magen ändå!

Det är helt normalt att grina i v. 7. Hormonerna har fått fnatt!!

• allinone

Nä, spyr gör många som är gravida, så det kan inte vara nån fara. Själv mår jag illa ibland, men jag spyr i alla fall inte, tack och lov.

Grinar, DET gör jag däremot! Jag är skitlöjlig ju. Först grät jag floder förra helgen, för att sambon hade varit full efter en kräftskiva och kräkts på toaletten. (Hu, världen går under... ;) Nu i helgen grät jag för att Braveheart var sorglig, fast jag har sett den flera ggr innan, och igår grät jag när Darin sjöng "Beautiful" i Idol. Snacka om sentimental... *ler*

• Nilla å MP

Hmm.. jag hade också såna tankar i början eftersom det kan vara så enorma mag-krafter som tar överhanden när man spyr riktigt ordentligt. Men skulle det vara skadligt för barnet så skulle det nog inte födas särskilt många friska ungar eftersom så oerhört många spyr!
    Så oroa dig inte. Men krya på dig!

• systeryster80

Jag tror att väldigt många gravida både spyr och grinar i massor Sambon vet inte om han ska trösta mig eller skratta åt mig när jag e som värst...

• Tingen

Att kräkas är inte farligt för barnet/fostret i magen!
    För skulle det vara så illa sä skulle jag inte ha något barn kvar i magen.
    Har legat inne med dropp sammanlagt 20 dagar och kräktes så fort jag fick något i magen i början av graviditeten. Sedan blev det lite bättre men jag har kräkts varje dag fram till v. 30 och har börjat med det nu igen i v.36
    Mitt barn mår bra i magen.
    Kram Tingen

• saggitarius

tja.. jag började ju hela graviditeten med ett humör som verkligen hette duga o skrämde halvt ihjäl min sambo.. Tycker faktiskt att humöret blev betydligt bättre efter kanske 10-12 veckor... inte för att det är perfekt ännu... har fortfarande utbrott.. nån gång då o då.. inte femton gånger om dagen...

Svar på tråden Farligt att spy? Normalt att gråta såhär?