Inlägg från: aeriennet |Visa alla inlägg
  • aeriennet

Nån som druckit alkohol innan ni visste att ni var gravida?

Det är absolut inte något som du ska oroa dig för, jag tror nog att dom flesta av oss drack alkohol i början av graviditeten både en och två gånger innan vi viste att vi var gravida. Tänk på hur det var för tio år sedan då viste man oftast inte om att man var gravid fråns mensen hade uteblivit två gånger. Kan tänka mig att man han dricka ett antal glas vin på tolv veckor, då man inte viste om att man var gravid. Själv hade jag möhippa en vecka tre dagar innan jag gjorde ett positivt gravtest, och då var jag ju inte precis nykter. Men jag är inte det minsta orolig och har inget dåligt samvete över det. Berättade för min bm att det blev ett alkohol fritt bröllop för min del, eftersom jag var gravid. Hon menade att jag visst kunde ha druckigt vin eftersom det absolut inte är någon fara så tidigt i graviditeten. Dom första veckorna av en graviditet förnyas barnens celler hela tiden, så faran för att äta och dricka fel behöver man inte börja oroa sig för fråns tidigast vecka 8. Hoppas att detta gjorde dig lite lugnare.....Anne

Svar på tråden Nån som druckit alkohol innan ni visste att ni var gravida?