• Erasmus

    Äntligen!! Fotbolls-VM!!

    Då är tiden här för alla mer eller mindre fotbollsbitna farsor(blivande&varande)att visa prov på sin obestridda fotbollskunnighet och därmed tippa om vilka finallagen kommer att vara samt vad slutresultatet i finalmatchen blir.

    Nå..skicka in Ert tips och "tävla" om möjligheten att vinna respekt,(?) - nja..du som mot förmodan råkar tippa rätt har nog enbart haft flyt - och ett bokmärke.

    Jag sätter "ribban".

    Finallag: Argentina-Holland
    Resultat: 2-3

  • Svar på tråden Äntligen!! Fotbolls-VM!!
  • Erasmus

    Henrik28: Jag sa inte att jag skulle sätta "ribban" högt .
    Tippa matchresultat också e'ru snäll.

  • Henrik28

    1-3. Tror England kommer nöta ner Brasilien i finalen. Tyvärr.

    Jag åker till Berlin på onsdag nästa vecka o skall se när Sverige spöar paraguay...
    Blir väl första o sista vm:et man får se.
    Skoj skall det bli!

  • Erasmus

    Henrik28:*sotis så det osar*..Nå..ha det så ql&heja fram våra tappra gulblå!!

    Frid/E.

  • skorpionen7

    Henrik28. Vi kanske ses i Berlin då. Jag kommer också ner på Onsdag. Med kommer även sonen Oscar 4 veckor gammal. Det gäller ju att dom lär sig i tid att det är viktigt med fotboll.

    Finalen blir mellan Brasilien-Spanien 2-0

  • Marcus pappa

    Killar ni kan sluta tippa för här kommer kungens tips. Drömmen vore att Sverige slår Argentina med 2-0 men det kommer knappast att ske även om jag satt pengar på Sverige som världsmästare. Erasmus tips gillade jag, har alltid varit svag för Holland. Men faktum är att laget Holland har är sämre än det som gick till semifinal i EM 2004. Näe, det nea finallaget blir Tyskland, förra VM hade Tyskland ett dåligt lag och Oliver Kahn, ändå blev det final. I år har det ett något bättre lag men ingen Kahn (om han nu inte får spela då Lehman enligt uppgift är skadad, men Tyskland går alltid långt i VM, dessutom är de hemmanation. I finalen för Tyskland möta Brasilien som kommer att bjuda på drömfotboll och följdaktligen vinner VM efter att VM:s skyttekung Adriano gjort tre mål i finalen.

    VM-Final: Tyskland - Brasilien 3-4
    Mål Tys: Ballack, Klose och Neuville. Bra: Adriano 3, Ronaldinhio.

  • Erasmus

    Marcus pappa: Vi tackar för din analys&ditt utförliga svar!

    Frid/E.

  • Henrik28

    Sanslöst. Funderar starkt på att skita i o åka ner.
    Får ju för fan skämmas över fjolljävlarna.
    Sparka Lagerbäck!!!!!!!!!!!1

  • Marcus pappa

    Henrik28: Lägg av nu, klart att du ska åka ner. Stå upp för ditt lag/land även i motgång. Dessutom, visst var det dåligt att bara få 0-0 mot T/T men vi kan fortfrande vinna gruppen och då får vi möta Ecuador i åttondelen och så är vi i kvartsfinal.

    För övrigt anser även jag att vi ska sparka Lgerbäck, men för att det ska hända måste hela VM bli ett fiasko. Går vi till kvartsfinal eller längre kommer han att sitta kvar.

  • octagon

    jasså det är fler som ska ner till tyskland. Jag åker ner på söndag för att se Tunisien-ukraina, Tunisien-Spanien och håll i er nu fotbollsälskare Sverige-england. Ska bli så jävla härligt att se grabarna live.

  • Henrik28

    Nu e jag hemma. Sverige-Portugal o det var så jävla underbart.
    Stämningen var obeskrivlig.

  • Henrik28

    Paraguay menar jag ju..
    Söp nog bort halva skallen.
    Skyller på trötthet. Godnatt!

Svar på tråden Äntligen!! Fotbolls-VM!!