• Anonym (Brydd mor)

    Pinsamt min son fick stånd

    Igårkväll satt jag och kopplade av i badkaret. Min 12 årige son kom in och ville bada efter mig. Han klädde av sig och väntade tills jag var klar. Jag gjorde mig inte nån större brådska utan vi stod och pratade nakna i badrummet. Jag kanske inbillar mig, men jag tyckte ibland att hans blick sökte sig ner mot mitt underliv och han fick iallafall stånd. Jag vet att det kan bli när småkillar sliter och drar i den, men det bara hände utan att han rörde vid den.
    Kan killar bli upphetsade av att se sin mamma naken ??

  • Svar på tråden Pinsamt min son fick stånd
  • Herr Flick

    Killen är heterosexuell, heterosexuella pojkar får stånd av nakna kvinnokroppar. Inget konstigt alls. Sen att det råkar vara mamman är sekundärt.

    När jag växte upp så visste man vad knulla var som femåring och dragit i snoppen och tyckte det var skönt hade man gjort ungefär samtidigt. 

    En annan var ju ändå barn innan Internet, idag når sexuell information barnen ännu tidigare än vad den gjorde i min barndom och har föräldrarna porrspärr på datorn så finns det att tillgå i kompisens dator istället.

    En pojke på 12-år är ingen 'oskyldig barn' som inte kan ha sexuella tankar, sen nyfikenheten på nakna kvinnokroppar det är inget specifikt för unga pojkar kan jag lova, det intresset håller i sig ända ner i graven.

    Men att mamman kramade sin son när han hade stånd tycker jag var lite udda, då måste han och för all del även hon ha tyckt att situationen blev ännu mer sexuell när snoppen rörde mammans nakna hud. Själva kramen var ju en reaktion på den pinsamma ögonblicket så jag kan förstå att mamman reagerade så, men ändå udda.

    Betänk även att ett barns första kärlek är dess förälder.

  • Anonym (singelmamma)
    Ernst Hugo skrev 2014-01-10 10:42:36 följande:
    singelmamma@

    Upplever du att det påverkat dig senare i livet? Tror du har rätt och du verkar ha vettiga perspektiv
    nää det tror jag inte, men vet ju inte hur jag hade varit om jag inte spionerade hehe
  • Anonym (naturlig)
    Flickanx2 skrev 2014-01-10 13:18:36 följande:
    Det är ingenting att bry sig så mycket om. Pojkar i den åldern är säkert nyfikna och  skulle få stånd oavsett om det råkar vara mamma eller någon annan. Det har inte med att göra att du är hans mamma utan det var nog själva könet han fick stånd av. Alldeles naturligt, tycker jag.

    Det kan säkert vara så för en del.Men min kille på 14 får sällan stånd av att se mej eller sin syrra naken Och det beror säkert på att han är van och gör det i princip varje dag ända sen har var liten Då blir det inget spännande .Och naturlig nakenhet typ bad har inget med typ  sex att  göra
  • Anders 386
    Anonym (naturlig) skrev 2014-01-15 15:00:19 följande:

    Det kan säkert vara så för en del.Men min kille på 14 får sällan stånd av att se mej eller sin syrra naken Och det beror säkert på att han är van och gör det i princip varje dag ända sen har var liten Då blir det inget spännande .Och naturlig nakenhet typ bad har inget med typ  sex att  göra
    Nja...  Det är nog ganska svårt att helt "avsexualisera" nakenhet. Iaf för mig. En naken kvinnokropp väcker i princip alltid sexuella känslor hos en man, sen finns det vissa som är invaggade i tron att det inte är så. Då kan dom få tro det..  Solig
    Men likaväl som nakenhet är naturligt så är sexuella känslor naturligt...  Även inför sin mamma och sin syster. Men det är liksom inget att bry sig om...  Det är så vi funkar. Eller iaf är det så jag funkar.


  • The past is now
    Kyle01 skrev 2014-01-10 19:20:17 följande:
    Han är inte onormal. Han är normal . Din "lilla" kille är 12 år, nästa år tonåring. Hans reaktion är helt normal , döm honom inte.

    Om du gör en stor grej utav detta, så tror jag det är du som har problem !! Grabben är helt normal.
    Exakt så!
  • Anonym (hippofil)

    har jobbat som ledare på ridläger Ibland händer det att en kille är med och då  typ 10-14 år.Självklart sover deltagarna i samma stuga och när vi frågar om dom vill duscha ihop så är det minst lika vanligt att dom säger ja som nej.Vi ledare kollar ibland och jag har då aldrig sett en kille med stånd bara för att han duschar med sina tjejkompisar.Tror inte att  tom tänker så mkt på det utan verkar ta det som  inget särskilt.
    Vad jag vet så är det likadant på andra läger typ scouter friluftsfrämjandet osv

  • Anonym (Pearl)
    Anonym (hippofil) skrev 2014-01-15 15:32:42 följande:
    har jobbat som ledare på ridläger Ibland händer det att en kille är med och då  typ 10-14 år.Självklart sover deltagarna i samma stuga och när vi frågar om dom vill duscha ihop så är det minst lika vanligt att dom säger ja som nej.Vi ledare kollar ibland och jag har då aldrig sett en kille med stånd bara för att han duschar med sina tjejkompisar.Tror inte att  tom tänker så mkt på det utan verkar ta det som  inget särskilt.
    Vad jag vet så är det likadant på andra läger typ scouter friluftsfrämjandet osv
    Oj... Det later... olampligt.

    Nar jag var 10 sa "skojade" pojkarna om att "dubbelmacka" mat-tanterna, och fragade om vi hade fatt mens for att genera oss tjejer. Nar jag var ca 12 sa brukade dom springa in i tjejernas omkladningsrum for att se oss nakna efter gympan och om nagon blev sedd fick man minsann veta vad de tyckte om ens tuttar efterat. Man skulle skammas om de var for sma, eller for stora. Nar jag var ca 14 sa kom det ibland en kille bakom ryggen och grabbade tag i ens brost bakifran med all sin kraft sa man fick sparka pa honom for att komma loss.

    Jag maste ju ha vaxt upp med vidriga pojkar men jag skulle verkligen inte ha gatt med pa att duscha med dom.
  • Anonym (hippofil)

    Trist beskrivning att läsa Men du är dessvärre inte ensam om såna erfarenheter från skolan.
    Men man kan inte jämföra skolan som ju är ett tvång för alla och ett fritidsläger som man anmäler sej till frivilligt och där alla från början vet vad som gäller.
    Om nån kille burit sej åt som du beskriver hade han blivit hemskickad direkt.Det  råder nolltolerans mot sånt.
    Och när det gäller dusch och bastu så väljer deltagarna själva och utan påtryckningar.Men eftersom dom delar sovrum och därför klär av o på sej tillsammans så tycker dom som regel att det är ok att duscha ihop också.

  • Lillkossan

    Ok, sånt kan ju hända. Men jag hade nog skylt mig lite diskret utan att göra en stor grej utav det. Men jag hade inte varit bekväm med att stå kvar naken. Och jag hade absolut INTE gått fram naken och kramat honom, gränslöst! Och jag hade absolut inte badat naken med honom i framtiden.

  • Anonym (Som barn)

    Fick man ju själv som liten... Klart man fantiserade mycket olika av att se mamma och syster naken..

  • SVejsan
    Anonym (hippofil) skrev 2014-01-15 15:32:42 följande:
    har jobbat som ledare på ridläger Ibland händer det att en kille är med och då  typ 10-14 år.Självklart sover deltagarna i samma stuga och när vi frågar om dom vill duscha ihop så är det minst lika vanligt att dom säger ja som nej.Vi ledare kollar ibland och jag har då aldrig sett en kille med stånd bara för att han duschar med sina tjejkompisar.Tror inte att  tom tänker så mkt på det utan verkar ta det som  inget särskilt.
    Vad jag vet så är det likadant på andra läger typ scouter friluftsfrämjandet osv
    I scouterna så finns riktlinjer att sådant skall vara uppdelat och för hur detta hanteras och alla ledare och ledarassistenter får gå en separat utbildningsdel som heter "Trygga Möten" där man tar upp sådana här och liknande frågor... Även när gäller  tältning med ungdomar av båda könen så ger reglerna att dessa skall vara uppdelade... Så likadant är det INTE. 
    Om det är stugövernattning så sover alla kanske i samma sal men när man tar hand om hygiendelen (Dusch) så är det blandar man ej tjejer och killar.Och att en ledare av motstående kön "kollar" går absolut inte för sig! (Bad och dusch utomhus sker med baddräkt och blandat, men behöver man intimhygien ser man till att det kan göras ostört och med integritet utan "Övervakning av ledare"...  
  • Anonym (naturlig)

    Men visst .Kursen trygga möten är ju för att hindra sexövergrepp mobbing osv Jättebra.Och passar säkert för scouter osv där det inte är en liten grupp där alla känner alla.Och på ett ridläger med en ensam kille måste det ju vara viktigt att han inte hamnar utanför gruppgemenskapen. Men vad jag förstod så kunde det variera hur dom gjorde Jag ser inget fel idet.Min son har tjejkompisar och ibland duschar dom ihop Kan inte tycka annat än att det är helt ok när dom nu själva väljer det

  • SVejsan
    Anonym (naturlig) skrev 2014-01-17 19:07:40 följande:
    Men visst .Kursen trygga möten är ju för att hindra sexövergrepp mobbing osv Jättebra.Och passar säkert för scouter osv där det inte är en liten grupp där alla känner alla.Och på ett ridläger med en ensam kille måste det ju vara viktigt att han inte hamnar utanför gruppgemenskapen. Men vad jag förstod så kunde det variera hur dom gjorde Jag ser inget fel idet.Min son har tjejkompisar och ibland duschar dom ihop Kan inte tycka annat än att det är helt ok när dom nu själva väljer det
    Att duscha ihop för att gruppgemenskapen skall bli bra OCH att ledare av motsatt kön kollar till dom är väl något som man egentligen kan hoppa över... Hur många minuter av ridlägret är man i duschen?

    Frågan är ju också vilka åldrar sånt sker i. Det kan snarare i ett läge bli väldigt känsligt tex om det kommer upp i andra situationer att det hänt.

    Nu kan man ju tro att vi är pryda i överkant som familj, det är vi inte - utan vi har inga problem med nakenhet, i egna bastun osv


  • Anders 386
    SVejsan skrev 2014-01-20 07:40:28 följande:
    Att duscha ihop för att gruppgemenskapen skall bli bra OCH att ledare av motsatt kön kollar till dom är väl något som man egentligen kan hoppa över... Hur många minuter av ridlägret är man i duschen?

    Frågan är ju också vilka åldrar sånt sker i. Det kan snarare i ett läge bli väldigt känsligt tex om det kommer upp i andra situationer att det hänt.

    Nu kan man ju tro att vi är pryda i överkant som familj, det är vi inte - utan vi har inga problem med nakenhet, i egna bastun osv


    Håller med. Jag anser mig långt ifrån pryd. Men gemensam för dusch för tonåringar och att ledaren dessutom "kollar" tycker jag har gått över gränsen för vad som är acceptabelt faktiskt. Kan också bli ett grupptryck som gör det väldigt svårt för någon att säga iftån. Men iofs hade jag fått duscha tillsammans med jämnåriga tjejer i 14-års åldern hade det varit jättehäftigt, jag hade blivit jättekåt av det. Nästan lite avis på den kille som fått vara med om det.
  • Thorvind
    Anonym (Brydd mor) skrev 2007-05-19 17:29:21 följande:
    Igårkväll satt jag och kopplade av i badkaret. Min 12 årige son kom in och ville bada efter mig. Han klädde av sig och väntade tills jag var klar. Jag gjorde mig inte nån större brådska utan vi stod och pratade nakna i badrummet. Jag kanske inbillar mig, men jag tyckte ibland att hans blick sökte sig ner mot mitt underliv och han fick iallafall stånd. Jag vet att det kan bli när småkillar sliter och drar i den, men det bara hände utan att han rörde vid den.
    Kan killar bli upphetsade av att se sin mamma naken ??
    Har varit intresserad av kvinnor hela livet så länge jag minns, ca 4 års ålder. Så varför inte?
  • Bgbg
    Anonym (singelmamma) skrev 2011-06-30 13:42:11 följande:
    Jag tycker att det är okej och mänskligt å vara nyfiken, men jag sitter ju inte direkt å visar upp mig för honom men döljer inget heller.
    Naturligt
    Min mamma var inte blyg heller men helt naturligt
  • Anonym (Erfaren_man)

    Ingen som fattar att det är en man som är trådskapare? Att detta för honom är en sk runktråd?

Svar på tråden Pinsamt min son fick stånd