• Snakeheart

    Barn i April 2007? nr 4

    Såja.. Nu har väl iaf bebisarna kommit..

    Blev dags för ny tråd igen hära.. För de som fortfarande är "trogna" och skriver iaf... Vore kul om det vore lite fler bara... Annars blir det kanske ingen uppföljare till den här.. Men tycker om den, så vore trist..

    De tidigare trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m11682073.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m14536824.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m17657285.html

    Magarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m18392460.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-24 20:58:55:
    Vad som gömde sig i magarna

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m22041446.html

  • Svar på tråden Barn i April 2007? nr 4
  • Trossens mamma

    Jo jag sa liksom åt BVC då dom frågade redan hur jag såg på vaccinet då de var en spruta dom lämnat bort men jag sa att jag litar på dom som vet bättre och jag jag vet inte liksom ...
    Jag har inte fått någe fel iaf eller mina vänner å alla är vi vaccinerade.


    Mamma till Lova och Alvin
  • Trossens mamma

    Men de där måste man nog ta ställning till själv. Jag vaccinerar.
    Vill andra låta va så är det deras eget val typ.


    Mamma till Lova och Alvin
  • Snakeheart

    TM: Mm... ajaj.. Känsligt ämne?? Ville bara se vad andra ansåg om det eftersom det är dags imorgon o jag blev rätt påverkad..

  • Trossens mamma
    Snakeheart skrev 2007-08-07 22:04:17 följande:
    TM: Mm... ajaj.. Känsligt ämne?? Ville bara se vad andra ansåg om det eftersom det är dags imorgon o jag blev rätt påverkad..
    Jag vet inte vad andra tycker o sådär. Många pratar ju att de kan få autism eller vad var det? Men jag tror inte de är så. De sa ju att ofta förknippar dom ju de första typiska dragen med autism i samma veva de ger 18 mån sprutan eller nåt sånt där. Jag är inte säker alls men nåt jag hört de prata om. Å då var det lättare å skylla på vaccinet...

    Kanske du hört nåt liknande?!
    Mamma till Lova och Alvin
  • Snakeheart

    Trossens mamma skrev 2007-08-07 22:10:54 följande:


    Jag vet inte vad andra tycker o sådär. Många pratar ju att de kan få autism eller vad var det? Men jag tror inte de är så. De sa ju att ofta förknippar dom ju de första typiska dragen med autism i samma veva de ger 18 mån sprutan eller nåt sånt där. Jag är inte säker alls men nåt jag hört de prata om. Å då var det lättare å skylla på vaccinet...Kanske du hört nåt liknande?!
    Jaa.. det var en av sakerna hon nämnde.. Men exet o jag kollade upp det på nätet också å då stod det att det inte fanns någon grund eller några bevis för det...
  • Trossens mamma

    Nej precis. Samma sak sa dom på BVC åt mej också å jag sa att jag hade hört om det men tänker följa deras vaccinerongsschema....


    Mamma till Lova och Alvin
  • Katharina S

    har inte följt diskussionen helt men såg att ni prata om vacination och autism, jag känner en vars dotter faktiskt fick autism, antagligen av vacinationen...


    Mamma till finaste Alva 19/4-07
  • Snakeheart

    Trossens mamma skrev 2007-08-07 22:21:17 följande:


    Nej precis. Samma sak sa dom på BVC åt mej också å jag sa att jag hade hört om det men tänker följa deras vaccinerongsschema....
    Ah jo... men bvc framhåller ju såklart att man ska vaccinera... Men hoppas man kan lite på det iaf..
  • Snakeheart

    Katharina S skrev 2007-08-07 22:35:13 följande:


    har inte följt diskussionen helt men såg att ni prata om vacination och autism, jag känner en vars dotter faktiskt fick autism, antagligen av vacinationen...
    Hmm... Usch!! Det hjälpte mig inte... Är de säkra på att det kan vara det? Har Du vaccinerat?
  • Katharina S
    Snakeheart skrev 2007-08-07 22:42:04 följande:
    Katharina S skrev 2007-08-07 22:35:13 följande: Hmm... Usch!! Det hjälpte mig inte... Är de säkra på att det kan vara det? Har Du vaccinerat?
    Säkra kan man väl inte vara men de misstänkte det, jo jag vaccinerar tycker det är bra. Risken fö att de ska få något är ju liten så..
    Mamma till finaste Alva 19/4-07
  • Snakeheart

    Katharina S skrev 2007-08-07 22:49:53 följande:


    Säkra kan man väl inte vara men de misstänkte det, jo jag vaccinerar tycker det är bra. Risken fö att de ska få något är ju liten så..
    Mmm... men usch iaf... så trist om d e d... Min väninnas (hon som inte vaccinerat sin yngste nu då) son har fått något som kan vara det.. o hon misstänker också det beror på vaccinationen har jag för mig hon sa.. Önskar jag mindes vår diskussion bättre, men verkar som så mycket försvinner nu under amningen, liksom under graviditeten
  • Katharina S
    Snakeheart skrev 2007-08-07 23:30:10 följande:
    Katharina S skrev 2007-08-07 22:49:53 följande: Mmm... men usch iaf... så trist om d e d... Min väninnas (hon som inte vaccinerat sin yngste nu då) son har fått något som kan vara det.. o hon misstänker också det beror på vaccinationen har jag för mig hon sa.. Önskar jag mindes vår diskussion bättre, men verkar som så mycket försvinner nu under amningen, liksom under graviditeten
    usch Hemskt när sånt händer! Hon jag snacka om hennes dotter verkar iaf inte ha så "svår" autism, hon verkar bara vara väldigt borta hela tiden, men hon svara (oftast) när man t.ex säger hej till henne.
    Mamma till finaste Alva 19/4-07
  • Snakeheart

    Katharina S skrev 2007-08-08 09:22:10 följande:


    usch Hemskt när sånt händer! Hon jag snacka om hennes dotter verkar iaf inte ha så "svår" autism, hon verkar bara vara väldigt borta hela tiden, men hon svara (oftast) när man t.ex säger hej till henne.
    Aah.. ja lite samma där kanske, fast han är vild o så också.. Men också väldigt gullig..
  • Snakeheart

    Har själv en liten tösabit, vid namn Mirielle, som föddes 070409 Här följdes vi åt under graviditeterna och när bebbarna var födda... Undrar om det finns en nu aktiv och aktuell tråd?!


    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
  • Lilla Ego 07
    Snakeheart skrev 2011-07-22 22:23:04 följande:
    Har själv en liten tösabit, vid namn Mirielle, som föddes 070409 Här följdes vi åt under graviditeterna och när bebbarna var födda... Undrar om det finns en nu aktiv och aktuell tråd?!

    Kommer faktiskt inte ihåg :) Jag har nu iaf en son på 4 och en dotter på 2 samt en bebis i magen som väntas i oktober. S¨å här går det undan Glad
    Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Snakeheart
    Lilla Ego 07 skrev 2011-07-22 23:04:31 följande:
    Kommer faktiskt inte ihåg :) Jag har nu iaf en son på 4 och en dotter på 2 samt en bebis i magen som väntas i oktober. S¨å här går det undan Glad
    Åååh, gratulerar! {#emotions_dlg.flower}
    Själv har jag en son på sju och dottern på fyra. Lever som ensamstående med dem och det har därav inte blivit några fler ännu. Hoppas allt är fint med Er denna lördag. Hittar/hittat på något särskilt?
    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
Svar på tråden Barn i April 2007? nr 4