• Anonym
    Äldre 17 Aug 00:21
    18549 visningar
    21 svar
    21
    18549

    smärta vid sex efter förlossning trosts att det va med kejsarsnitt

    hej.
    jag hade sex idag med killen för första gången sen förlossnigen som va för exatk 8 veckor sedan.
    Men det gjorde ganska ont.
    vad kan det va?
    är det normalt?
    lite orolig

  • Svar på tråden smärta vid sex efter förlossning trosts att det va med kejsarsnitt
  • Anonym (Jag med!)
    Äldre 24 Aug 14:09
    #11

    Mitt barn föddes med snitt för ca 1 år sedan. Trots mängder av silikon glid gjorde det superont. Jag var hos gynekologen och fick veta att min slemhinnor var jättesköra pga amning. Hon rekomenderade ovesterin som finns på apoteket. Det blev bra direkt.

  • Anonym (ooont­)
    Äldre 24 Aug 14:21
    #12

    vad är ovestrin? glidmedel? sperma vänligt? Jag har inte haft ont de senaste gångerna, men är såklart nyfiken!

  • Anonym
    Äldre 24 Aug 14:30
    #13

    Ovesterin ges oftast till kninnor som kommit i klimakteriet och innehåller hormonet östrogen. Det står på FASS hemsida att man inte ska ta det om man ammar. Så konstigt att en gynläkare rekomenderar det.

  • Smilla 78
    Äldre 25 Aug 16:01
    #14

    Jag tycket oxå det var obehagligt men det är bara att prata med varandra och ta det försiktigt, det blir bättre


    Lycklig mamma till Neo 5 månader!
  • Anonym
    Äldre 28 Aug 07:29
    #15

    jag blev snittad o jag kunde inte ha sex i flera månader

    gick till barnmoska o hon sa att det var hormoner men att jag ska vänta med sexen till det känns bra..o det tog ca 10 mån. sen var det inget inget ont alls

  • Anonym
    Äldre 4 Sep 12:50
    #16

    man spänner sej lätt som nyförlöst oxå,kan inte låta bli att lyssna efter barn och så där ..

  • Anonym
    Äldre 15 Sep 11:27
    #17

    Kom på igår att man kan ju faktiskt ha sex utan att behöva gå igenom ett smärtsamt samlag
    Och mannen köpte förslaget och det funkade kanon igårkväll. Båda var nöjda

  • Anonym (snitt­ad)
    Äldre 17 Sep 20:27
    #18

    Kan rekommendera ovesterin. Hade kanonsköra slemhinnor av alla hormoner så det gjorde ont trots glidmedel. Fick höra att mina slemhinnor var sköra som "papper". Efter 2-3 veckors behandling var jag "normal" igen. Tycker det är dåligt att det informeras så lite om detta problem.

  • Anonym
    Äldre 18 Sep 12:26
    #19

    Läs inlägg 13 så ser du varför det inte informeras om det.

  • Anonym (Norma­lt)
    Äldre 18 Sep 12:34
    #20

    Tror inte det är något konstigt med tanke på alla hormoner som far omkring i kroppen. Jag hade fruktansvärt ont i början, trodde jag hade läkt fel eller hade sår. Men så vips när jag trappade ned kraftigt på amningen efter 6 mån så blev slemhinnorna helt normala och det kändes som det brukar. Ungefär samtidigt kom mensen tillbaka.

Svar på tråden smärta vid sex efter förlossning trosts att det va med kejsarsnitt