• Lollip­oppan
    Äldre 16 Feb 18:24
    11633 visningar
    28 svar
    28
    11633

    Jag tappar tänderna! Vad betyder det??

    Hej!
    Jag har en återkommande dröm om att jag tappar mina tänder! Vad betyder det? Jag kan drömma det när som hellst och det handlar om olika saker hela tiden. Det sluter alltid med att mina tänder lossnar och trillar ut på ett eller annat sätt. Hur ska jag tolka detta och vad betyder denna återkommande dröm?

  • Svar på tråden Jag tappar tänderna! Vad betyder det??
  • Marvin­na
    Äldre 16 Feb 23:52
    #11

    Hade denna diskussion med min tandläkare och enligt henne så drömmer man att man tappar tänderna när man gnisslar tänder i sömnen...rätt tråkig förklarning tycker jag. Hade varit mer intressant om det vekligen betytt något.

  • Marvin­na
    Äldre 16 Feb 23:53
    #12

    Usch vad jag stavar illa...

  • toxxt
    Äldre 16 Feb 23:57
    #13

    hejsan!!

    Jag har hör att de ska betyda tur jag..

    Men sen så vet man ju ite..

  • Äldre 17 Feb 00:02
    #14

    jag har hört att det har med pengar att göra..tror det var att man skulle bli rik framöver..

  • Lollip­oppan
    Äldre 17 Feb 11:29
    #15

    Tackar så mycket för era svar!

  • VågaLe­va
    Äldre 17 Feb 18:24
    #16

    Har aldrig drömt om att bli jagad. Dock om att jag tappar tänderna.

  • anhimi­el
    Äldre 14 Mar 13:06
    #17

    Om man drömmer att man tappar tänderna, sådär så att alla ramlar uta och man desperat försöker hålla kvar dem i munnen - men utan resultat... då har många drömtydare sagt/skrivet att man känner sig oroigt och inte har full kontroll över sitt liv. Man är kanske dålig på att prioritera, hålla reda på livet och allt som ska göras, rädd för att ta tag i och att man håller på att tappa kontrollen över sitt eget liv.

  • Lakrit­s
    Äldre 14 Mar 19:13
    #18
    sapau skrev 2008-02-17 00:02:48 följande:
    jag har hört att det har med pengar att göra..tror det var att man skulle bli rik framöver..
    Det har jag också hört!!
  • Äldre 15 Mar 14:16
    #19

    Har hört att det har med en förändring som kommer att ske i ens liv.

  • stfu
    Äldre 23 Mar 18:02
    #20

    jag har fått höra att det sker en negativ förändring i ens liv.

    dom få ggr jag haft såna drömmar då tänderna faller ut me roten o allt + väldigt blodigt, så har dom kommit i flera nätter i sträck o sedan resulterat irl i att ngn nära dött(2st då)/att jag hamnat på sjukhus inlagd i en vecka

    men vad vet jag, kanske ba en slump.

  • Äldre 23 Mar 18:04
    #21

    Oro för förändring, och oro för sina närmaste, tror jag det var..

  • Nybliv­en fru A
    Äldre 23 Mar 18:07
    #22

    Jag har drömt många gånger att tänderna mer eller mindre bara faller ut ur munnen... Usch, det är så obehagligt. Jag har läst att sådana här drömmar kan bero på att man är rädd för förändringar, för att tappa kontrollen men också rädsla för att åldras!

  • Äldre 25 Mar 16:57
    #23

    Tappa tänder? Sj har jag hört att om man drömmer det så all bekymmer håller på o avta. Växer tänderna då e bekymmer på väg på nått sett.
    Vet ej om det stämmer men jag har hört det från väldigt många.

  • Lekmam­man
    Äldre 26 Mar 08:15
    #24

    jag har en drömmbok där det står att det betyder att man blir självständig och står på egna ben...

  • Terese­Jörgen
    Äldre 26 Mar 08:21
    #25

    När jag drömmer sånna drömmar så har jag legat och pressat/gnisslat tänderna. Kan bli så när det har varit stressigt. Du kan börja massera käkarna och skriva ner dom stressiga tankarna. Så du slipper fundera på dom under natten. Fick det tipset av en massös.
    Låt tandläkarn kolla upp om du behöver bettskena.

  • Äldre 26 Mar 09:57
    #26
    Drömma om att tappa tänder är våra 10 vanligaste drömmar.

    Drömmar om att tappa sina tänder är mkt vanliga. Att tappa tänder i en dröm är ofta ett tecken på att du ör stressad eller orolig. Det kan också vara en symbol för en slags förlust. Kanske betyder drömmen att du är rädd att tappa kontrollen, din kraft, att åldras och förlora din charm. Eller att du inte bitit ifrån dig i ett gräl eller satt gränser mor andra personer...
  • Äldre 10 May 11:31
    #27

    Jag personligen är fruktansvärt intresserad att drömtydning och om dess meniNg. Att drömma att man tappa tänder eller att tänderna plötsligt bara lossnar och faller ut munnen, de är otur. Kan vara att du som alla andra skrivit tappat bort dej själv lite grann och svårt att ta tag i vissa situatione.

    MEN jag har även hört och erfara själv att om du drömmer om att tappa tänder, så står de även för död. Tro på det eller inte. Men jag trodde man skulle svara med vad man visste ellet antog och kanske även vart med om själv.

  • Mon 15 Nov 2021 18:49
    #28

    Jag har läst i en drömtydningsbok att det betyder att man kommer bli rik. Eller åtminstone få det gott/bra/bättre ställt än innan!

Svar på tråden Jag tappar tänderna! Vad betyder det??