• Smogz

    Broddar för barn??

    Hej!

    I Sundsvall där jag bor har det varit en rätt kass vinter. Och just nu är hela landskapet täckt i is.

    Vår son, 16 månader gammal är på dagis där de har som målsättning att vara ute på dagarna. Men pga ishalka är det nästa omöjligt för ungarna att vara ute. De ligger bara ner och kommer inte upp pga halkan.

    Så jag undrar, finns det någon som sett broddar för barn i riktigt små storlekar.

    Till ett par skor i stolek ca. 22-24??

  • Svar på tråden Broddar för barn??
  • Ananaspaj

    Låter farligt med broddar till så små. Tror inte det finns.
    Tank om de trampar eller råkar sparka varandra när de har broddar, de är ju vassa.
    Så nej jag tror inte det finns.
    Tyvärr.

  • Dr Mupp
    Ananaspaj skrev 2008-02-19 23:16:34 följande:
    Låter farligt med broddar till så små. Tror inte det finns.
    Tank om de trampar eller råkar sparka varandra när de har broddar, de är ju vassa.
    Så nej jag tror inte det finns.
    Tyvärr.
    Det handlar om en pigg på ca 1 mm (iaf på våra tvärstopp) hur kan det vara farligare än att falla och slå huvudet i halkan. 
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Bästamorsan
    Dr Mupp skrev 2011-12-12 07:23:05 följande:
    Det handlar om en pigg på ca 1 mm (iaf på våra tvärstopp) hur kan det vara farligare än att falla och slå huvudet i halkan. 
    =)
  • Joico

    Jag hoppas att ingen förskola/dagis eller skola tillåter barnen att ha broddar på sig! Det är så lätt att barnen kliver på varandras fingrar eller åker kana och råkar träffa med foten i nåns ansikte. Nä fy!
    Hemma kan det väl vara praktiskt kanske, men absolut inte i en stor barngrupp! 

  • Dr Mupp
    Joico skrev 2011-12-12 20:38:28 följande:
    Jag hoppas att ingen förskola/dagis eller skola tillåter barnen att ha broddar på sig! Det är så lätt att barnen kliver på varandras fingrar eller åker kana och råkar träffa med foten i nåns ansikte. Nä fy!
    Hemma kan det väl vara praktiskt kanske, men absolut inte i en stor barngrupp! 
    På vilket sätt gör 1 mm piggar större skada än en vintersko? 
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • kimsalabimlee

    Så fruktansvärt löjligt, för det första har det inte någonstans nämnts att barnet skulle ha broddarna till förskolan, och om nu så vore fallet, så är det garanterat något pedagogerna har koll på, vad tror ni dem föredrar, ha lite extra koll eller barn som ramlar så illa att dom riskerar spräcka huvudet?

    Söker själv broddar åt sonen, storlek 22, hittar endast från storlek 25 tyvärr, har redan köpt flertalet olika skor i hopp om bättre grepp, men det gör föga skillnad när det är så halt som det är, nu är mina i första hand för sonen ska ha när vi är ute med hundarna, leker ect, på förskolan är det inte plogat så det blir dessa ishalkigs fläckar.

Svar på tråden Broddar för barn??